Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Výzkumné metody v řízení - Měření výkonnosti podnikové logistiky - Semestrální práce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (152.65 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Návrhy možných změn

Firma se zaměřuje výhradně na interní měření výkonu logistiky. Po vyhodnocení dotazníku bylo navrhnuto rozšířit systém měření o externí měření výkonu podnikové logistiky.

Jelikož si obvykle stěžuje jen malá část nespokojených zákazníků, nelze stížnosti považovat za měřítko spokojenosti. Některé společnosti tak pravidelné zjišťují spokojenost pomocí dotazníků nebo telefonických průzkumů.

Mezi výhody rozesílání dotazníku zákazníkům patří:

  • Možnost obsáhnout velký počet zákazníků, nezáleží na vzdálenosti

  • Poskytuje zpětnou vazbu

  • Jeho opakované zpracování dává přehled o vývoji spokojenosti zákazníků

  • Nižší náklady než u jiných způsobů dotazování

  • Rychlost sběru dat

  • Schopnost dobře rozlišit zákazníky dle vybraných kritérií

Mezi nevýhody patří:

  • Chybějící osobní kontakt se zákazníkem

  • Špatná konstrukce dotazníku a jeho nepochopení zákazníkem

Kromě zavedení pravidelných průzkumů mezi zákazníky můžeme dále z výsledků proběhlého dotazníkového šetření navrhnout:

  • Zaměřit se na zlepšení včasnosti dodávek

  • Zvážit možnost zavedení internetových a telefonních objednávek i pro prodejce a montážní firmy

  • Zvážit možnost zavedení telefonického upozornění na zpoždění dodávky

Závěr

Logistika a měření její výkonnosti je důležitou součástí podniku, protože hodnoty, které ukazatele poskytují, jsou zdrojem informací pro vedoucí pracovníky, na základě nichž mohou následně provádět svá rozhodnutí. Každá firma je jedinečná a má vlastní nároky, z čehož vychází i individuální nastavení a sledování systému logistických ukazatelů. Logistická služba musí být konkurenceschopná z hlediska kvality i nákladů.

Cílem této práce bylo zjistit důležitost jednotlivých složek zákaznického servisu a další požadavky odběratelů firmy a na základě výsledků dotazníkového šetření navrhnout opatření vedoucí ke zlepšení systému měření výkonnosti podnikové logistiky.

V teoretické části byly zmíněny některé současné trendy v podnikové logistice a užívané metody měření výkonnosti podniku.

Z výsledků dotazníku bylo navrhnuto několik možností, jak zlepšit současnou úroveň servisu tak, aby více vyhovovala potřebám zákazníků. Další změnou bylo zavedení externího měření výkonu podnikové logistiky pomocí pravidelného průzkumu mezi zákazníky. Podrobněji bude tato problematika rozpracována v diplomové práci.

Seznam použité literatury

  1. LAMBERT, D. M., STOCK, J. R., ELLRAM, L. M. Logistika. Vydání 1. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80‐7226‐221‐1.

  2. MALÁ, S. Bakalářská práce Outsourcing z pohledu poskytovatele outsourcingu, Brno: ESF, 2008, 38 s.

  3. LÍBAL, V., KUBÁT, J. a kol. ABC logistiky v podnikání. 1. vyd. Praha: Nadatur, 1994. 279 s. ISBN 80-85884-11-9.

  4. WAGNER, J. Měření výkonnosti. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. 256 s. ISBN 978-80-247-2924-4.

  5. NĚMEC, P. Studie pro odstranění rizik bezpečnosti práce. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2015. 47 s. Vedoucí bakalářské práce prof. Ing. Marie Jurová, CSc.

Témata, do kterých materiál patří