Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Výzkumné metody v řízení - Vypracované otázky k zápočtu

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (646.4 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Chyby:

  • Kolik vyděláváte měsíčně (lidé nechtějí přímo odpovědět) proto je lepší se ptát: je váš příjem v intervalu variant …..a) od – do, b) od – do, c) od - do

  • Kupujete často potraviny? (kupujete – Vy sám? x celá rodina?), (často – kolikrát neurčité), (potraviny – neurčité neboť existují tisíce druhů za odlišnou cenu..)

  • Víte že cigarety způsobují bronchogenní karcinom? (bronchogenní karcinom - nahradit známým rakovina plic)

  • Preferujete obvykle koupi mýdla před sprchovým gelem? Preferujete – má řadu významů v osobě, srovnání s čím), (obvykle – neurčité v čase a situaci)

  • Kde kupujete ponožky? (Kde – otevřené místo na které lze odpovědět desítkami variant z hlediska typu obchodu, místa obchodu, názvu obchodu, regionu, státu , tržiště apod., lépe se ptát Kupujete ponožky v obchodním době Adam na Václavském náměstí).

  • Čtete některý z časopisů – Playboy, Blesk, Čtyřlístek. (Nabídka odpovědí porušuje srovnatelnost tématu, cílových skupin i frekvence vycházení jednotlivých čísel)

  • Chtěl byste kupovat videokazety za nižší ceny? (nikdo neodpoví, že ne, většina by ale koupila raději na CD či modernějším nosiči, nebo stáhla raději zdarma z internetu)

  • Máte rád Beatles a posloucháte je často v rádiu? (odpověď ANO, ANO i NE, NE)- (Ve své podstatě 2 dotazy a respondent neví na který odpovědět, zda-li samostatně nebo dokonce dohromady)

  • Myslíte že je správné, že VŠ neposkytuje půjčky studentům a tím znemožňuje ..? ( otázka navádí k sugestivní odpovědi)

  • Dokážete správně používat kondom? (Nepříjemná otázka velmi intimní…)

  • Jaký má Vaše firma obrat? (obchodní tajemství, lépe je ptát se na interval obratu)

  • Nechcete jet letos do Bulharska? (negace v otázce je nejednoznačná k volbě ANO – NE)

  • Proč kupujete právě tento výrobek? ( není určeno jaký výrobek a tím, ţe nejsou respondentovi dány varianty, hledá sám složitě odpověď)

  • Kolik reklam jste viděl v TV v loňském roce v květnu? (Kdo si to má pamatovat? Odpověď bude ze 100% odhadem reality a ne realitou. Lépe se ptát jen na minulý měsíc, kde pravděpodobnost vzpomenutí bude korespondovat s vybavovací schopností).

  1. Popište, kdy nebo za jakým účelem se používá kvalitativní přístup ve výzkumu a kde se s ním můžeme setkat v praxi?

Kdy se používá?

  1. Jestliže je po nás důležité porozumět: subjektivním zkušenostem jedinců nebo skupin v konkrétních situacích, působení sociálních, kulturních a politických faktorů a interakcím mezi jedinci a prostředím

  2. jestliže studujeme problém, o němž nemáme předběžnou spolehlivou znalost;

  3. jestliže není důležité, jak jsou jednotlivé jevy rozloženy v populaci;

  4. jestliže se jedná o pilotáž či předvýzkum pro kvantitativní výzkum (podpořit kvantitativní výzkum při návrhu měřících procedur nebo oblastí/jevů); jestliže studujeme jevy, které vylučují apriorní operacionalizaci, získat hlubší vhled do zvláštností, které odhalilo dotazníkové šetření apod.

Témata, do kterých materiál patří