Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Výzkumné metody v řízení - Vypracované otázky k zápočtu

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (646.4 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Nevýhody:

    • Dražší €, více času

  • Sekundární:

    • Výhody:

      • Stránka časová + finanční

    • Nevýhody:

      • cíl sběru sekundárních dat se neshoduje s cílem našeho výzkumu

      • naplnění našich cílů bude pouze částečné

      • pravdivost – validita

      • zastaralost dat

    1. Vysvětlete základní rozdíly mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem. Stanovte základní oblasti a stručně popište.

    KVANTITATIVNÍ VÝZKUM KVALITATIVNÍ VÝZKUM
    • Co největší počet zkoumaných jedinců, populace s naplněním % návratnosti apod. (obrovské vzorky) , práce se soubory (panelových) dat

    • relativně malé množství zkoumaných jedinců (záměrně) - ale pro získání co nejvíce obsahu výpovědí do hloubky (obrovský rozsah přepisů a textů)

    • silně redukované množství proměnných a vztahů mezi těmito proměnnými → umožňuje silnou standardizaci dat

    • snaha porozumět perspektivě aktéra → od omezeného vzorku informátorů je třeba získat co nejkomplexnější informace

    • relativně snadná generalizace závěrů na „celkovou populaci“

    • obtížná generalizace závěrů a opakovatelnost

    • silná standardizace a strukturalizace dat →vysoká reliabilita (spolehlivost), avšak na úkor omezené validity (platnosti)

    • prostor respondenta k vyjádření názoru je značně redukován; obvykle jen na určité číslo na stupnici – silná redukce počtu proměnných

    • minimální standardizace dat → umožňuje (nikoliv zaručuje) dosažení vyšší validity, ale za cenu neopakovatelnosti výzkumu → nízká reliabilita

    • Prostor vyjádření jedince a svého názoru je značný, výpověď je redukována s respektováním a zachováním podstaty bez ztráty informací (transkripce, kódování dat, shrnující protokoly)

    • Cílem je testování hypotéz, testuje validitu porozumění zkoumanému problému

    • Cílem je vytváření nových hypotéz nebo nového porozumění nebo vytváření teorie

    • Extenzivní šetření zkoumané skutečnosti, deduktivní přístup

    • Intenzivní šetření zkoumané skutečnosti, induktivní přístup

    • Postoj výzkumníka je neosobní, výsledek je nezávislý na výzkumníkovi

    • Povaha dat: tvrdá a podložená fakta, data, čísla nebo kvalita transformování na tvrdá data (např. četnosti)

    • Postoj výzkumníka je osobní, vlastní zainteresovanost ve výzkumném procesu

    • Povaha dat: měkká, kvalitativní, výpovědí jedinců nebo dokumenty, texty apod.

    1. Vysvětlete základní rozdíly mezi průřezovou a podélnou (longitudinální) studii, resp. výzkumem. Stanovte základní oblasti.

    Průřezová Podélná (longitudinální) Průřezové studie se ve srovnání s longitudinálními studiemi provádějí rychle. Podélné studie se mohou lišit od několika let až po desetiletí. Průřezová studie se provádí v daném časovém okamžiku. Podélná studie vyžaduje, aby výzkumný pracovník znovu navštívil účastníky studie ve správných a pravidelných intervalech Průřezová studie se provádí s různými vzorky. Podélná studie se provádí se stejným vzorkem v průběhu let. Průřezové studie nemohou určit vztah příčin a následků. Podélné studium může vysvětlit vztah příčiny a následku. V jednom okamžiku lze studovat více proměnných Pro provedení studie se považuje pouze jedna proměnná Průřezová studie je poměrně levnější. Vzhledem k tomu, že studie pokračuje roky, longitudinální studie má tendenci se dražit.

    Témata, do kterých materiál patří