Výzkumné metody v řízení - Vypracované otázky k zápočtu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Nevýhody:
Dražší €, více času
Sekundární:
Výhody:
Stránka časová + finanční
Nevýhody:
cíl sběru sekundárních dat se neshoduje s cílem našeho výzkumu
naplnění našich cílů bude pouze částečné
pravdivost – validita
zastaralost dat
Vysvětlete základní rozdíly mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem. Stanovte základní oblasti a stručně popište.
Co největší počet zkoumaných jedinců, populace s naplněním % návratnosti apod. (obrovské vzorky) , práce se soubory (panelových) dat
relativně malé množství zkoumaných jedinců (záměrně) - ale pro získání co nejvíce obsahu výpovědí do hloubky (obrovský rozsah přepisů a textů)
silně redukované množství proměnných a vztahů mezi těmito proměnnými → umožňuje silnou standardizaci dat
snaha porozumět perspektivě aktéra → od omezeného vzorku informátorů je třeba získat co nejkomplexnější informace
relativně snadná generalizace závěrů na „celkovou populaci“
obtížná generalizace závěrů a opakovatelnost
silná standardizace a strukturalizace dat →vysoká reliabilita (spolehlivost), avšak na úkor omezené validity (platnosti)
prostor respondenta k vyjádření názoru je značně redukován; obvykle jen na určité číslo na stupnici – silná redukce počtu proměnných
minimální standardizace dat → umožňuje (nikoliv zaručuje) dosažení vyšší validity, ale za cenu neopakovatelnosti výzkumu → nízká reliabilita
Prostor vyjádření jedince a svého názoru je značný, výpověď je redukována s respektováním a zachováním podstaty bez ztráty informací (transkripce, kódování dat, shrnující protokoly)
Cílem je testování hypotéz, testuje validitu porozumění zkoumanému problému
Cílem je vytváření nových hypotéz nebo nového porozumění nebo vytváření teorie
Extenzivní šetření zkoumané skutečnosti, deduktivní přístup
Intenzivní šetření zkoumané skutečnosti, induktivní přístup
Postoj výzkumníka je neosobní, výsledek je nezávislý na výzkumníkovi
Povaha dat: tvrdá a podložená fakta, data, čísla nebo kvalita transformování na tvrdá data (např. četnosti)
Postoj výzkumníka je osobní, vlastní zainteresovanost ve výzkumném procesu
Povaha dat: měkká, kvalitativní, výpovědí jedinců nebo dokumenty, texty apod.
Vysvětlete základní rozdíly mezi průřezovou a podélnou (longitudinální) studii, resp. výzkumem. Stanovte základní oblasti.