Výzkumné metody v řízení - Vypracované otázky k zápočtu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Nevýhody:
- Dražší €, více času 
Sekundární:
- Výhody: - Stránka časová + finanční 
 
- Nevýhody: - cíl sběru sekundárních dat se neshoduje s cílem našeho výzkumu 
- naplnění našich cílů bude pouze částečné 
- pravdivost – validita 
- zastaralost dat 
 
- Vysvětlete základní rozdíly mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem. Stanovte základní oblasti a stručně popište. 
- Co největší počet zkoumaných jedinců, populace s naplněním % návratnosti apod. (obrovské vzorky) , práce se soubory (panelových) dat 
- relativně malé množství zkoumaných jedinců (záměrně) - ale pro získání co nejvíce obsahu výpovědí do hloubky (obrovský rozsah přepisů a textů) 
- silně redukované množství proměnných a vztahů mezi těmito proměnnými → umožňuje silnou standardizaci dat 
- snaha porozumět perspektivě aktéra → od omezeného vzorku informátorů je třeba získat co nejkomplexnější informace 
- relativně snadná generalizace závěrů na „celkovou populaci“ 
- obtížná generalizace závěrů a opakovatelnost 
- silná standardizace a strukturalizace dat →vysoká reliabilita (spolehlivost), avšak na úkor omezené validity (platnosti) 
- prostor respondenta k vyjádření názoru je značně redukován; obvykle jen na určité číslo na stupnici – silná redukce počtu proměnných 
- minimální standardizace dat → umožňuje (nikoliv zaručuje) dosažení vyšší validity, ale za cenu neopakovatelnosti výzkumu → nízká reliabilita 
- Prostor vyjádření jedince a svého názoru je značný, výpověď je redukována s respektováním a zachováním podstaty bez ztráty informací (transkripce, kódování dat, shrnující protokoly) 
- Cílem je testování hypotéz, testuje validitu porozumění zkoumanému problému 
- Cílem je vytváření nových hypotéz nebo nového porozumění nebo vytváření teorie 
- Extenzivní šetření zkoumané skutečnosti, deduktivní přístup 
- Intenzivní šetření zkoumané skutečnosti, induktivní přístup 
- Postoj výzkumníka je neosobní, výsledek je nezávislý na výzkumníkovi 
- Povaha dat: tvrdá a podložená fakta, data, čísla nebo kvalita transformování na tvrdá data (např. četnosti) 
- Postoj výzkumníka je osobní, vlastní zainteresovanost ve výzkumném procesu 
- Povaha dat: měkká, kvalitativní, výpovědí jedinců nebo dokumenty, texty apod. 
- Vysvětlete základní rozdíly mezi průřezovou a podélnou (longitudinální) studii, resp. výzkumem. Stanovte základní oblasti. 
