Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Výzkumné metody v řízení - Vypracované otázky k zápočtu

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (646.4 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

7) Aktivní naslouchání, zájem o respondenta musí být znát (verbální a i nonverbálně)

8) Neutralita hodnot nikoli názoru

9) Citlivost, empatie, otevřenost

10) Kreativita!

11) Korekce rozhovoru – ja řídím nikoli respondent

12) Neskákat do řeči!

13) Citlivost vůči věku, pohlaví, rase, etnicitě atd.

14) Ukončení rozhovoru – pravidla slušnosti (pozor na informace poskytované tzv. po rozhovoru – dilema záznamu – mám ještě pustit diktafon?)

  • představení tazatele a výzkumu (pozice ve výzkumu), seznámení s plánovanými výstupy, možnost výstupy získat, zaručení anonymity, předpokládaná délka rozhovoru, informovat o možnosti nezodpovědět otázku, zeptat se na možnost nahrávání rozhovoru na diktafon (bez souhlasu nelze nahrávat); ujistit, pro jaké účely, kdo se k nahrávce dostane, položení úvodní otázky, ta musí být srozumitelná, dostatečně obecná, neměla by být zjišťovací (odpověď ano-ne), význam pro další části rozhovoru, umístění diktafonu, respektování žádosti o nenahrávání částí rozhovoru, držet se výzkumné otázky, při výraznějším odchýlení respondenta vracet, návaznost otázek, plynulá komunikace, oční kontakt, celková neverbální komunikace, nechat pauzu na přemýšlení dalších odpovědí, průběžné nápady a otázky zapisovat,

  • dávat si pozor na návodné otázky, příklady uvádět, až když je patrné, že má respondent problém pochopit otázku, používat některé obraty (slovní termíny), které používá respondent, mluví hlavně respondent, výpověď nehodnotit, pouze ji přijmout jako názor (extrémní situace?), dávat respondentovi najevo, že to, co říká, je zajímavé, i když to tak není (a pak jej případně nasměrovat k našemu zájmu), nedohadovat se o „správnost“ odpovědí;

  • nedávat znát, že o dané problematice víme mnohem více než respondent, pozorně naslouchat, aby respondent neměl pocit, že se ptáme neustále na to stejné, na závěr rozhovoru nechat prostor pro dotazy respondenta, jeho komentáře, co nezaznělo, poděkovat za čas, ochotu, informace, zeptat se na možnost oslovení s doplněním informací (vzít kontakt), teoreticky nabídnout zaslání výstupů výzkumu (vzít kontakt), při domluvě autorizace vzít kontakt,

  • ukončit rozhovor, ale nevypínat diktafon (nelze samozřejmě říct, že vypínám diktafon a nevypnout ho).

Témata, do kterých materiál patří