Výzkumné metody v řízení - Vypracované otázky k zápočtu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
„Jak již bylo na začátku této kapitoly řečeno, je možné celý postup rozdělit do jednotlivých kroků a v rámci těchto kroků stanovit jednotlivé činnosti, které musíme v daném kroku udělat.“ 1
-----------------------------------------------------------------------------------------
1 KORÁB, V. a M. MIHALISKO. Založení a řízení společnosti. Společnost s ručením omezeným, komanditní společnost, veřejná obchodní společnost, s. 82.
Příklad v seznamu bibliografických záznamů (seznam je uveden abecedně):
KORÁB, V. a M. MIHALISKO. Založení a řízení společnosti. Společnost s ručením omezeným, komanditní společnost, veřejná obchodní společnost. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2005. 252 s. ISBN 80-251-0592-X.
Vancouverský systém (metoda číselných citací)
Používá se číselných odkazů.
V průběhu textu je za uvedenou citací umístěna závorka s číslem, jež odkazuje na seznam použitých informačních zdrojů.
Příklad v textu:
„Jak již bylo na začátku této kapitoly řečeno, je možné celý postup rozdělit do jednotlivých kroků a v rámci těchto kroků stanovit jednotlivé činnosti, které musíme v daném kroku udělat.“ [1]
Příklad v seznamu bibliografických záznamů (seznam je číslovaný a je uveden abecedně):
[1] KORÁB, V. a M. MIHALISKO. Založení a řízení společnosti. Společnost s ručením omezeným, komanditní společnost, veřejná obchodní společnost. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2005. 252 s. ISBN 80-251-0592-X.
Otevřené otázky v testu:
Jaký je rozdíl mezi metodologii a metodikou. Jak na ně navazují metody a techniky sběru dat
Metodologie= Disciplína, která se zabývá metodami, jejich tvorbou a aplikací. Jedná se o reflexi/argumentaci vhodnosti či použitelnosti nástrojů (metod). Představuje nauku o obecných metodách vědy či speciálních metodách jednotlivých vědních disciplín.
Metodika= Souhrn doporučených praktik a postupů pro výkon činnosti. Pro řešení dílčích problémů mohou být v rámci nasazení metodiky uplatněny specifické postupy – metody. Popisuje způsob nasazení jedné nebo více metod za účelem řešení určitého problému.
Jak na ně navazují metody a techniky sběru dat?
Vhodnost METOD a jejich použití zkoumá metodologie. Pod danou metodiku jako vybraný souhrn praktik pro výkon činnosti spadají jednotlivé metody. Jejich způsob nasazení je prováděn dle metodiky. Techniky vychází z principů a zásad metod. Ty říkají, jak používat a aplikovat techniky, tedy souhrn pracovních postupů a prostředků, které z metod vycházejí.
K metodologii ještě-ale je to i k následnému výběru dat?
Tj. jaké metody zkoumání jste použili, kdy, kde a jak byl výzkum realizován, kde a jak jste získali data, s jakými subjekty či materiály jste pracovali apod.
Objasňuje výběr výzkumného přístupu, metody a techniky sběru dat ve vztahu k výzkumné otázce (dílčím otázkám – kvalita) a cíli (cílům – kvantita).
Objasňuje výběr výzkumného vzorku ať ji pravděpodobnostního nebo záměrného.
Kapitola poskytuje čtenáři dostatek informací k provedení odhadu spolehlivosti a platnosti vašich metod (zajištění reliability a validy dat).
V neposlední řadě se zde uvádí operacionalizace pojmů, a popis vybrané matematicko-statické analýzy dat event. analýzy a redukce dat (kvalita), zde se také uvádí hypotetický model, v případě regresních modelů se zde uvádí vzorec, dále užitý softwarový nástroj apod.
Zvolený přístup: kvantitativní/kvalitativní, dedukce/indukce
Zvolená strategie: případová studie, průzkum, etnografie….
Zvolená metoda: ((ne)standardizované dotazování, archivní výzkum apod.)
Techniky sběru dat (dotazník, interview, archivní analýza, standardizované pozorování).
Časový průběh realizace výzkumu: od - do
Zdroje dat (databáze, apod.):
Strategie distribuce nebo oslovení: online distribuce dotazníku prostřednictvím……, rozhovory v místě působení firmy apod.(neplatí pro archivní analýzu!)
Procentuální návratnost: (neplatí pro kvalitativní výzkum!)
Popis užití matematicko-statistického aparátu nebo analýzy a redukce dat v kvalitativním přístupu: