Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MANAGEMENT-72-vypracovaných-otázek-k-Veselému

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (114 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  1. Charakteristiky správně definovaných cílů – SMART – uveďte příklady

S – specifický (přesně popsán), M – měřitelný (jak poznáme, že je splněno), A – vyvážený, akceptovatelný (odpovídá potřebám), R – reálný, T – terminovaný (kdy má být dosažen)

  1. Podmiňující faktory plánování

    • Úroveň v hierarchii – operativní x strategické plánování

    • Stupeň nejistoty – možnost korekce, změny

    • Délka závazků – smlouvy x plány

  2. Proč je plánování užitečné?

Způsobuje koordinaci úsilí, připravuje změny (čím složitější změna, tím potřebnější plánování), standardy výkonnosti (hodnocení splnění plánu), možnost dělat věci jednoduše, rozvíjí schopnosti manažerů.

  1. Jak je definován pojem strategie

Strategie – prostředky, s jejichž pomocí lze dosáhnout dlouhodobých cílů. Souhrn klíčových činností od nichž si slibujem udržení či zlepšení pozice organizace a její úspěch

  1. Jak je definován pojem vize, její vlastnosti

Vize – pochází od zakladatele nebo strategického vedení firmy, jde o jasnou představu o budoucnosti firmy, vedoucí k cíli.

Vize by měla být jasná, srozumitelná, přesvědčivá, měřitelná, spjatá s fir. hodnotami

  1. Sdílená vize a její charakteristiky

Vize, které nesou lidé v celé organizaci – vytváří pocit vzájemnosti, který prostupuje celou organizací a vtiskuje jí pocit jednotnosti.

Znaky – podobná představa, oddanost, společný cíl  společná péče

  1. Postoje pracovníků vůči vizi

    • Angažované zaujetí – chce ji, vytváří pravidla – vzácnost

    • Rozhodný souhlas – udělá vše, co bude možné pro dodržení

    • Skutečná svolnost – dělá vše, co se čeká, řídí se pravidly, uznává ji

    • Formální svolnost – navenek dělá vše, co se od něj čeká, nic více neudělá

    • Zdráhavá svolnost – dělá vše, protože se musí, nemá zájem

    • Nesouhlas – nic nedělá

    • Lhostejnost – už to bude?

  2. SWOT analýza

Situační analýza podniku, analýza silných a slabých stránek, hrozeb a příležitostí.

Vnější prostředi – zákazníci, klienti, konkurence, SLEPT (socialni, legislativa, ekonomika, politika, technologie)

Vnitřní prostředí – management a org.struktura, zaměstnanci, kultura, komunikace.

Výběr různých strategií – využití silných stránek a příležitostí a minimalizace hrozeb.

  1. 4 základní typy strategií podle Weihricha

    • SO – využití silných stránek k dosažení příležitostí vnějšího prostředí

    • WO – zlepšení slabých stránek pro využití příležitostí

    • ST – využití silných stránek pro eliminaci hrozeb

    • WT – minimalizovat slabé stránky a vyhnout se hrozbám

  2. Generické strategie podle Portera

    • Dosažení nejnižších nákladů na trhu – kritériem je cena

    • Odlišení – portfolio služeb

    • Zaměření – speciální produkty pro úzkou skupinu zákazníků

    • Průlom trhu – zvýšení podílu na existujícím trhu

    • Rozvoj trhu – zajištění nových trhů

    • Rozvoj produktů – nové výrobky nebo zlepšení stávajících

  3. Pravidla byrokratické správy

    • Rozhodování se děje podle obecných pravidel

    • Jasně stanovené kompetence jednotlivých pracovníků

    • Hierarchické uspořádání – kontrola podřízených nadřízenými, možnost odvolání se vůči rozhodnutím

    • Specializovaná kvalifikace pracovníků

    • Písemná forma komunikace

    • Pracovní prostor oddělen od soukromého

  4. Organizační dimenze

Témata, do kterých materiál patří