Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MANAGEMENT-72-vypracovaných-otázek-k-Veselému

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (114 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Osobnost, která má schopnost přimět druhé, aby ho následovali

Charakterové rysy :

  1. Vize – vize společnosti, kam má směřovat, jak jej dosáhnout

  2. Integrita – propojení vnějších činností s vnitřními hodnotami, důvěryhodnost, čestné jednání, předvídatelné reakce, kontrolovatelné emoce

  3. Oddanost – oddanost práci – veškerým časem. Inspiruje tím ostatní

  4. Ušlechtilost – dokáže uznat a pochválit kvalitní práci. Za neúspěch přebírá osobní odpovědnost. Ostatním zvyšuje sebevědomí

  5. Skromnost – neprosazuje jen sebe, snaží se porozumět i ostatním

  6. Otevřenost – naslouchání novým myšlenkám, akceptace alternativních cest

  7. Kreativita – přemýšlet jinak a hledat nové směry (coaching)

  8. Spravedlnost – stejný metr pro všechny, vyslechnout všechny, potom závěr

  9. Asertivita – schopnost jasně říct co očekávám

  10. Smysl pro humor – zmírnění tlaku a nepřátelství na pracovišti, dodání energie

  1. Zásady úspěšného manažera

  1. Nikdy nic nezapomenout – diář, evidence úkolů a problémů

  2. Úkol musí být splněn – zdůrazňování úkolů, systém kontroly

  3. Správná míra odstupu od věcí – dobrý systém organizace řízení

  4. Mít autoritu – být příkladem, dodržovat sliby, nebát se žádné práce

  5. Posedlost ziskem a náklady – limitování a kontrola nákladů, stále „normovat“

  6. Rychle se vypořádat s lenochy – nepolepšitelné propustit

  7. Citlivost k lidem – v každé situaci se ovládat

  8. Stimulovat – otevřenost, programy

  1. Evropský standard manažerských kompetencí a jeho využití,

Seznam toho, co má manažer udělat. Sjednocení hodnocení kvalifikace a výkonnosti manažerů a spousty činností, které dělají.

Využití – pro sebehodnocení profilu způsobilostí, tvorbu vzdělávacích programů, p výběr kandidátů, optimalizaci umístění pracovníka, hodnocení způsobilosti, plánování a odměňování, benchmarking

  1. Evropský standard manažerských kompetencí jeho členění, příklady

65 prvků v 7 skupinách, ke každému se váží kritéria výkonnosti.

PROVOZ – možnosti zlepšení, vyhodnocení předložených návrhů, dohodnutí změn

FINANCE – řízení nákladů, pomocí rozpočtu, tvorba návrhů na výdaje, rozpočtů

LIDSKÉ ZDROJE – požadavky, specifikace pracovníků, hodnocení, trénink a rozvoj

INFORMACE – využívání informací, předvídání budoucnosti, zpracování dat, rady

STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ – konkurence a spolupráce, poslání firmy,vyhodnocování

OSOBNOSTNÍ ZPŮSOBILOSTI– vztahy s jinými lidmi,komunikace, etika,angažovanost

MARKETING – prodej, exportní aktivity

Př. Hodnocení a výběr pracovníků

  1. Stanovení organizačních cílů, ovlivňující požadavky na personál

  2. Požadavky konzultovat s příslušnými lidmi

  3. Přesná analýza dostatečných aktuálních a spolehlivých dat

  4. Požadavky jsou jasné a přesné, v souladu s organizačními normami

  5. Spravedlivá a objektivní kritéria pro výběr

  6. Požadavky schváleny odpovědnými osobami

Témata, do kterých materiál patří