MANAGEMENT-72-vypracovaných-otázek-k-Veselému
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Osobnost, která má schopnost přimět druhé, aby ho následovali
Charakterové rysy :
Vize – vize společnosti, kam má směřovat, jak jej dosáhnout
Integrita – propojení vnějších činností s vnitřními hodnotami, důvěryhodnost, čestné jednání, předvídatelné reakce, kontrolovatelné emoce
Oddanost – oddanost práci – veškerým časem. Inspiruje tím ostatní
Ušlechtilost – dokáže uznat a pochválit kvalitní práci. Za neúspěch přebírá osobní odpovědnost. Ostatním zvyšuje sebevědomí
Skromnost – neprosazuje jen sebe, snaží se porozumět i ostatním
Otevřenost – naslouchání novým myšlenkám, akceptace alternativních cest
Kreativita – přemýšlet jinak a hledat nové směry (coaching)
Spravedlnost – stejný metr pro všechny, vyslechnout všechny, potom závěr
Asertivita – schopnost jasně říct co očekávám
Smysl pro humor – zmírnění tlaku a nepřátelství na pracovišti, dodání energie
Zásady úspěšného manažera
Nikdy nic nezapomenout – diář, evidence úkolů a problémů
Úkol musí být splněn – zdůrazňování úkolů, systém kontroly
Správná míra odstupu od věcí – dobrý systém organizace řízení
Mít autoritu – být příkladem, dodržovat sliby, nebát se žádné práce
Posedlost ziskem a náklady – limitování a kontrola nákladů, stále „normovat“
Rychle se vypořádat s lenochy – nepolepšitelné propustit
Citlivost k lidem – v každé situaci se ovládat
Stimulovat – otevřenost, programy
Evropský standard manažerských kompetencí a jeho využití,
Seznam toho, co má manažer udělat. Sjednocení hodnocení kvalifikace a výkonnosti manažerů a spousty činností, které dělají.
Využití – pro sebehodnocení profilu způsobilostí, tvorbu vzdělávacích programů, p výběr kandidátů, optimalizaci umístění pracovníka, hodnocení způsobilosti, plánování a odměňování, benchmarking
Evropský standard manažerských kompetencí jeho členění, příklady
65 prvků v 7 skupinách, ke každému se váží kritéria výkonnosti.
PROVOZ – možnosti zlepšení, vyhodnocení předložených návrhů, dohodnutí změn
FINANCE – řízení nákladů, pomocí rozpočtu, tvorba návrhů na výdaje, rozpočtů
LIDSKÉ ZDROJE – požadavky, specifikace pracovníků, hodnocení, trénink a rozvoj
INFORMACE – využívání informací, předvídání budoucnosti, zpracování dat, rady
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ – konkurence a spolupráce, poslání firmy,vyhodnocování
OSOBNOSTNÍ ZPŮSOBILOSTI– vztahy s jinými lidmi,komunikace, etika,angažovanost
MARKETING – prodej, exportní aktivity
Př. Hodnocení a výběr pracovníků
Stanovení organizačních cílů, ovlivňující požadavky na personál
Požadavky konzultovat s příslušnými lidmi
Přesná analýza dostatečných aktuálních a spolehlivých dat
Požadavky jsou jasné a přesné, v souladu s organizačními normami
Spravedlivá a objektivní kritéria pro výběr
Požadavky schváleny odpovědnými osobami