Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MANAGEMENT-72-vypracovaných-otázek-k-Veselému

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (114 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  1. Rozhodování, typy manažerských rozhodnutí

Kvalitně rozhodovat – měřítko efektivity

Typy rozhodnutí :

Programované – běžný postup, využití analogie

Neprogramové – skrytá úskalí, jednoznačná identifikace, finanční náročnost, dlouhodobý strategický charakter, potřeba úsudku, intuice a tvořivosti, využití externích odborníků

  1. Rozhodovací proces, podmínky rozhodování

Hodnocení alternativ

Určitost – k dispozici kompletní znalosti o možných důsledcích alternativ

Riziko – pravděpodobnostní odhady vzniku možných důsledků volby alternativ

Neurčitost – optimistický přístup – alternativa s maximálním rizikem

- pesimistický přístup – odhaduje nejméně příznivé výsledky a snaží se jim vyhnout

- opatrně optimistický – rozhodnutí je někde uprostřed

- nerozhodný – volí průměr

  1. Definice kontroly a její význam

Proces monitorování činností, zjistit zda byly provedeny podle plánu a případně opravit závažné odchylky.

Důležitost kontroly : obsahuje konečné propojení manažerských funkcí, možnost zjištění zda byly nebo proč nebyly naplněny cíle, efektivnější delegování

  1. Kontrolní proces – měření

Měření skutečné výkonnosti

4 zdroje informací – osobní pozorování, statistické informace, ústní sdělení, písemné Inko

Co měřit – univerzální měřítka (spokojenost, absence), další závislá měřítka  vše je měřitelné

  1. Kontrolní proces – srovnání

Srovnávání výkonnosti od standardu. Nutnost určení přijatelné míry odchylky.

Ukazatele : fyzikální, peněžní a nepeněžní veličiny

  1. Kontrolní proces – korektivní opatření

V případě odchylek od standardů

Změna strategie, struktury, způsobu odměňování, pracovních aktivit. Dále školení, propouštění pracovníků, revize standardu atd.

  1. Předběžná kontrola

Zaměřena na předcházení problémů. Zjišťování odchylek zdrojů používaných organizací (lidské zdroje, materiály, infrastruktura, finanční zdroje, informace). Jde především o hodnocení pracovníků (motivace, demotivace, stimulace).

  1. Souběžná kontrola

V průběhu realizace aktivit – flexibilita. Možnost korektivních opatření. Nejčastěji používána provozními manažery jako samokontrola výkonných pracovníků.

  1. Následná kontrola

Až po skončení aktivity – analýza finančních výkazů, nákladů, kontrola jakosti, výkonnosti pracovníků

  1. Podnikání podle Obchodního zákoníku

Soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku.

Podnikatel – osoba zapsaná v OR nebo, která podniká na základě živnostenského oprávnění, na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů nebo osoba, která provozuje zemědělskou výrobu, zapsaná do evidence podle zvl.předpisů

Místo podnikání – adresa zapsaná v OR nebo v jiné evidenci.

Témata, do kterých materiál patří