Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MANAGEMENT-72-vypracovaných-otázek-k-Veselému

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (114 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Proti : manažer musí být dostatečně kvalifikovaný, změny v toku informací a zajištění kontroly, nárůst redundance prováděných činnosti, nárůst nákladů organizace

  1. Principy organizování

Účelem organizování je pomoci při vytváření smysluplných cílů a přispět k efektivnosti organizace.

  • Princip jednoty cílů – efektivní v případě přispívání k dosažení cílů

  • Princip organizační efektivnosti – minimalizace nežádoucích důsledků a nákladů

  • Princip rozpětí managementu – omezení počtu osob, které je možno efektivně řídit.

  • Princip jednoznačného řízení – čím jasnější linie pravomoci, tím jasnější odpovědnost rozhodování a tím efektivnější komunikace

  • Princip delegování podle očekávaných výsledků – delegovaná pravomoc by měla být úměrná schopnostem manažerů dosáhnout očekávaných výsledků

  • Princip absolutní odpovědnosti – vedoucí odpovědnost za činy svých podřízených

  • Princip rovnosti pravomocí a odpovědností – odpovědnost rovna delegované pravomoci

  • Princip jednoty vedení – čím méně nadřízených, tím menší možnost vzniku problému a tím větší pocit odpovědnosti

  • Princip úrovně pravomoci – v rámci pravomoci mají být uskutečňována veškerá příslušná rozhodnutí, a ne aby byla postupována na vyšší organizační úroveň

  • Princip funkcionální definice – čím jasněji definovány výsledky a čím jasněji jsou vztahy pravomoci a informační vazby k ostatním pozicím, tím odpovědněji mohou jednotlivci přispívat k dosažení cílů

  • Princip vyváženosti – vyváženě aplikování principů a technik

  • Princip pružnosti – čím větší flexibilita, tím lepší plnění úkolů. Předvídání změn a zdokonalování

  • Princip usnadnění vedení – delegování pravomocí, lepší prostředí pro činnost, tím lepší schopnost vést podřízené.

  1. Co je to leadership, možné definice

    • Dodávání mentální energie, odstraňování vnitřních překážek, objevování a zvyšování potenciálu lidí. Uplatňování vlivu jednoho člověka na druhé

    • Manažerská funkce, která navíc zahrnuje kompletní personální práci

Možné definice :

  • Prosazování pozitivního vlivu na činnost lidí a podpora jejich růstu

  • Jde o dovednost, životní styl, který se lze učit

  • Činnost, kdy ve vzájemném vztahu vedoucího s vedením je dosahováno nějakého nového cíle, který je zájmem jak vedoucího tak i vedení

  1. Teorie manažerské mřížky

    • Ubohý management – minimální úsilí, pouze pro udržení zaměstnání

    • Management spolku zahrádkářů – plná pozornost potřebám lidí, příjemná a přátelská atmosféra a pracovní tempo

    • Management úkolů – uspořádaná práce  minimální zdržování a vyrušování

    • Týmový management – lidé cítí závazek, společný podíl vede k důvěře a respektu

    • Management střední cesty – rovnováha mezi tím, co se musí udělat a mezi udržováním morálky

  2. Identifikujte vlastnosti pravého vůdce

Témata, do kterých materiál patří