Service Design Management zkouška
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Máte nějaké rady pro ideaci?
kvantita x kvalita (je lepší mít více nápadů)
- nebojte se i bláznivých nápadů, zapisujte se i hesla, ze i kreslit, opusťte miláčky, mějte na paměti výsledky výzkumu a myslete na extrémy, naslouchejte a buďte vnímaví, kritiku nechte až na později
overthinking? / banální řešení? / únava?
• změňte polohu a prostředí
• použijte nástroje (bodystorming, pantomima, skicy ...)
Přednáška 9 Prototypování, testování a implementace
Co je to prototypování a jak byste je definovali?
Raná verze nápadu vytvořená s cílem vyslovit předpoklady a zodpovědět otázky.
Jaká je role/význam prototypování v designovém procesu?
příprava k ověření našeho nápadu (výstupu ideace)
• je to i experiment, jak to bude fungovat/jak to bude vnímat uživatel
• forma prezentace návrhu uživateli
• získání zpětné vazby uživatele
• může být zábava :-)
Jak byste popsali proces prototypování?
1. Stanovení základních požadavků včetně požadovaných vstupních a výstupních informací.
2. Vývoj prvního/počátečního prototypu
3. Revize – zákazníci/uživatelů zkontrolují prototyp a poskytnou zpětnou vazbu pro zapracování změn nebo doplnění vlastností.
4. Úprava a vylepšení prototypu na základě využití zpětné vazby od uživatelů.
(Kroky 3 a 4 se mohou opakovat, pokud je potřeba)
Jaké metody prototypování služby znáte? Jaké nástroje/prostředí/vybavení lze pro prototypování využít?
Storyboard a skeče (popisující průchod službou), card sorting, cesta službou, landing page, wireframe (online i na papíru) a model (mock up) I třeba hmotného prostředí u služby, 3D model (Lego), Role play.
Prostředí: Figma, Adobe XD, Sketch
Máte nějaké rady pro prototypování?
Nejúspěšnější prototypy služeb jsou vytvořené na základě:
• Reálných zákaznických potřeb
• Spoluvytvářeny s lidmi zodpovědnými za doručení služby
Designujte u prototypu jen detaily, které mají smysl.
• Přemýšlejte nad uživatelskou zkušeností během celé doby, i před i po.
• Zahrňte do prototypování uživatele a zodpovědné zaměstnance simulace služby (hraná/v reálném prostření)
• doing, not talking
• i když si nejste úplně jistí výsledkem, začněte a nečekejte na osvícení
• materiál: k sestavení prototypu můžete použít cokoliv – skutečně cokoliv
• neplýtvejte časem při stavění prototypů – opusťte miláčky
• čím více prototypů, tím lépe
• mějte na paměti potenciálního uživatele a situaci, v níž s produktem/službou interaguje
Co je testování prototypu? A proč je důležité? Jaké metody testování prototypu znáte?
typ výzkumu - navázaní na předchozí fáze, slouží k ověření předpokladů (validace) a interakce s prototypem
Metody testování
Uživatelské testování (seznam praktických otázek, oblastí)
• A/B testování (každá skupina má 1 variantu a sleduje se, která je pro uživatele snažší…)