Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Service Design Management zkouška

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (426.34 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Jakými fázemi designový proces prochází? Krátce každou popište.

Poznejte – výzkum, oblast a téma, širší souvislost, pozadí, názory a postoje aktérů (výzkum od stolu, rozhovory, dotazníky, stínování)

Definujte – analýza, shrnutí poznatků, rozhodování, konkretizace, určení priorit (myšlenková mapa, persony, mapa konkrétních míst, jak bychom mohli)

Vymýšlejte – ideace, držení se tématu, vizualizace (brainstorming, náčrty, storyboard, role-play)

Prototypujte – „zhmotněný“ návrh řešení, interaktivní, několik návrhů (papírový prototyp, Lego 3D model)

Testujte – zpětná vazba, co je dobré?, co drhne?, co změnit? (uživatelské testování, landing page, A/B testování

Co je to persona, journey map, empathy map?

Persona – jak si představujeme našeho zákazníka, jaké má potřeby, cíle a vlastnosti

Journey map – vztah při poskytování služby mezi zákazníkem a firmou

Empathy map – co naši zákazníci říkají, dělají, co cítí a co si myslí

Přednáška 7 Výzkum

Jaká je role a místo výzkumu v designovém procesu? Jak důležitý je výzkum při design thinkingu?

Výzkum je nekonečný proces, který je naprosto zásadní a neoddělitelný od všech předešlých i nadcházejících kroků. Maximální zaměření na uživatele a poznat skutečnou potřebu uživatele. Někdy se nazývá také empatickou částí designového procesu. Naslouchejte svým potenciálním uživatelům a zjistěte o nich a o vaší designové výzvě co nejvíce.

Proč dělat výzkum?

Cílem je zjistit:

  • kdo jsou potenciální uživatelé vaší služby,

  • co je těší a trápí,

  • v jakém kontextu se pohybují,

  • jaké jsou jejich názory a postoje,

  • jaké jsou širší souvislosti vaší designové výzvy.

Jaký je proces výzkumu?

  • definice a význam marketingového výzkumu

  • formy výzkumu

  • marketingový výzkum jako proces

  • identifikace problému a stanovení cílů

  • orientační analýza

  • sestavení plánu výzkumu

  • sběr dat

  • analýza dat

  • prezentace výsledků

Co jsou primární x sekundární zdroje informací? Jaké je možné jejich využití a výhody/nevýhody?

Primární zdroje – originální záznam myšlenky nebo empirických výsledků studie publikovaný v období vzniku

Příklady: odborný empirický článek (výzkumná studie), monografie (originální teorie / výzkum),

diplomová / dizertační práce, originální nepublikovaný záznam studie atd.

Sekundární zdroje – analyzují a kriticky zhodnocují informace z primárních zdrojů, srovnávají výzkumy s podobným tématem a vyvozují teoretické závěry z empirických dat v primárních zdrojích

Příklady: odborné příručky („handbooks“), monografie (odvozené závěry předešlých studií), přehledové studie, popularizační články

Jakými metodami lze pochopit potřeby uživatele?

Empatické rozhovory, pozorování, naslouchání, empatické mapy, hloubkové rozhovory/kontextový rozhovor (přímo na místě), anketa, dotazníky, deníky (zachycení myšlenek, událostí, názorů, pocitů), pozorování, mystery shopping, stínování

Témata, do kterých materiál patří