Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Service Design Management zkouška

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (426.34 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Jaké jsou přínosy a bariéry smart servitizace?

Přínosy

čtyři kategorie přínosů DSST pro dodavatele/výrobce/distributory, a to:

• vnitřní rozvoj, vytvoření nového byznysu z dat, úspora nákladů, zlepšení image

přínosy pro zákazníky uvedl tři kategorie, a to:

• přínosy v oblasti řízení provozu,

• zmírnění rizik,

• zlepšení image.

Celkovým přínosem pak může být rozsáhlejší portfolio služeb (např. balíček služeb) zvyšuje příležitost k uspokojení rozmanitých zákaznických segmentů, které mohou profitovat z vysoce individualizovaných nabídek.

Bariéry

• vnitřní problémy v dodavatelské organizaci – jako je například prodejní personál,

který není přesvědčen o výhodách jejich systému DSST a stejně tak nedostatek

pobídek k prodeji těchto smart služeb,

• zákazníci nevidí v nabídce služeb žádnou přidanou hodnotu, a to většinou kvůli

nedostatku konkrétních příkladů výhod,

• vynikající výrobek ztěžuje možnost vidět přidanou hodnotu plynoucí z DSST,

• nedostatek informací kvůli překážkám v komunikaci se zákazníky,

• komplikovanost technické části systému a procesů u zákazníka.

Znáte nějaké platformy zaměřené na servitizaci a smart servitizaci?

V České republice zatím nejsou specializované internetové portály či platformy zaměřené jen na servitizaci či smart servitizaci, ale oblasti digitalizace v průmyslu pozornost věnována je, a to např. zde:

• Ministerstvo obchodu / Digitální společnost

• Hospodářská komora

V zahraničí jsou specializované internetové portály či platformy zaměřené na servitizaci či smart servitizaci jako např.:

  • Advanced Service Group – působí na Aston Business School ve Velké Británii

  • V Itálii Servitly

  • Německá platforma Smarter Service

Uveďte min. 3 příklady firem aktivně se smart servitizací zabývající.

Firma KONE – sleduje výtahy 24/7 a dokonce výtah umí předem vyhodnotit, že nejspíše bude potřeba brzo servisu

Jablotron – zabezpečení domácnosti SMART technologií, vzdálený dozor, přístup…

Tesla/Jaguar

Jak vidíte smart servitizaci v budoucnu?

Data a big data všeobecně začínají více a více hrát důležitou roli. Překážkou k lepší využitelnosti a práci s ní je nedostatek lidí na trhu, kteří by tyto data kvalitně zpracovávali případně dokázali s nimi lépe pracovat.

Přednáška 4 Human-centred Design, Design Thinking a Service Design (SD)

Přednáška 5 Service Design Proces a Service Design Management

Přednáška 6 Základní nástroje Service designu

Co je to design thinking? Jaké jsou fáze design thinkingu?

Design thinking (designové myšlení) je nelineární, iterativní proces, který týmy používají k porozumění uživatelům, zpochybňování předpokladů, předefinování problémů a vytváření inovativních řešení pro prototypování a testování.

5 fází Design thinkingu:

Témata, do kterých materiál patří