Service Design Management zkouška
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Doprovodné služby představují systém dodání produktu, tzn. způsob, jak se se zákazníkem jedná
během obchodní transakce. Zahrnují jak lidský faktor (zaměstnance podniku), tak použité postupy
(metody, praktiky, způsoby práce).
Uveďte příklady doprovodných služeb i u konkrétních firem.
záruka, vracení peněz (Alza)
dodávka produktu do domu, montáž v domě, vysvětlení funkce produktu (Datart)
stálá poradenská a informační služba (Apple)
S jakým označením doprovodných služeb se můžeme ve firmách setkat?
služby zákazníkům, zákaznický servis, doplňkové služby, logistické služby, dodavatelské služby
Uveďte členění doprovodných služeb (např. předprodejní, prodejní a poprodejní), včetně příkladů.
předprodejní – recenze zákazníků, linka pro zákazníky
prodejní – montáž produktu na místě, odvoz starého spotřebiče
poprodejní – servisní linka, prodloužená záruka zdarma, vzdělávání v rámci produktu
Jaké jsou přínosy doprovodných služeb pro firmy / výrobce / prodejce a pro jejich zákazníky?
pro firmy, výrobce, prodejce – více prodejů, lepší dlouhodobé vztahy se zákazníky,
pro zákazníky – lepší zážitek z produktu, méně práce, edukace, vyšší využitelnost produktu
Uveďte konkrétní příklady firem, které doprovodné služby ke svým výrobkům nabízejí.
Apple – poradenská činnost, vzdálená podpora, servis
HP – servis tiskáren
MALL – vynesení produktu do patra, odvoz starého produktu
Co je to servitizace?
Servitizace je proces změny ve výrobní organizaci, jehož cílem je nabízet zákazníkovi nejenom hmotné výrobky, ale i služby, přičemž tento nový komplexní produkt tvořený kombinací produkt-služba bude vycházet z potřeb zákazníka.
Jaké jsou přínosy servitizace? Jaké jsou bariéry servitizace?
• finanční (zdroj příjmu a ziskové marže),
• strategický (konkurenční výhoda a příležitosti),
• marketingový (vztahy se zákazníky a odlišnost produktu).
Bariéry:
Co je myšleno servitizací v průmyslových podnicích?
Nejčastěji jsou poskytovány služby jako „údržba a podpora“ a „maloobchod a distribuce“. V celosvětovém měřítku lze 38 % průmyslových společností klasifikovat jako servitizované.
Uveďte min. 3 příklady firem aktivně se servitizací zabývající.
Michelin – na pneumatiky, typu „cena za míli“. Jde o to, že se platí za ujetý počet mílí/km a nutí to tedy k tomu, aby jedna pneumatika co nejvíce vydržela.
společnost General Electric – používá cloudové služby, analytiku a on-line snímače ke sledování využití a stavu svých tryskových motorů jako pomůcku při předpovídání jejich potenciálního selhání. Výsledkem je delší doba provozuschopnosti a nižší náklady na vlastnictví.
Floow2 – je platforma pro službu sdílených obchodních aktiv (vybavení, personál…). Redukuje náklady spojené s nevyužitím kapacit nebo dobou nečinnosti a vytváří nové zdroje a toky příjmů