prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• Organizátor a/nebo prodejce souboru služeb pro cestování (další pojmy nezná).
• Definuje, co jsou souborné službu pro cestování.
• Vyžaduje předložení důkazu o záruce v případě platební neschopnosti každého organizátora
nebo prodejce.
- v čl. 7 jasně vymezuje, že „smluvní strana organizátora a/nebo prodejce musí předložit dodatečné
důkazy o záruce pro navrácení přeplatků a pro repatriaci spotřebitele v případě své platební
neschopnosti“
SMĚRNICE EU – NOVÁ Package Travel Directive – 2015/2302
- Důraz na rozšíření ochrany spotřebitelů
- Nová směrnice rozšiřuje ochranu nad rámec běžného pojištění zájezdů o povinnost pojišťovat i tzv.
spojené cestovní služby, tedy kombinaci alespoň dvou cestovních služeb prodaných obchodníkem
vztahujících se k téže cestě nebo prodaných více obchodníky do 24 hodin po potvrzení rezervace první
služby. A tady se zřejmě objevuje nejvýraznější problém nové směrnice – vzhledem k povinné plné
harmonizaci v celé Evropské unii je nezbytné jasně definovat, co přesně jsou a nejsou spojené cestovní
služby, a docílit jak v této otázce, tak v otázce garančního schématu shody všech subjektů napříč
cestovním ruchem se státními orgány.
19
- Pořadatel může změnit cenu cestovních služeb jen ve stanovených případech, mezi které patří změna
ceny dopravy, směnného kurzu, výše daní nebo poplatků z cestovních služeb. Takovou změnu musí
zdůvodnit příslušným výpočtem. Pokud by to neudělal, klient má nárok na vrácení celé částky zájezdu
bez poplatku. Učiní-li tak méně než 20 dní před odjezdem, má klient toto právo vždy automaticky.
Stejně tomu bude v případě, kdy se cena kdykoliv navýší o více než 8 %. Klient bude mít také právo
na vypovězení smlouvy bez storno poplatku v případě, že v destinaci nebo jejím bezprostředním okolí
nastanou nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají výrazný dopad na poskytování služeb nebo
na přepravu osob do destinace. Mezi ně patří například teroristický útok nebo živelní katastrofa.
- Cestovní kancelář nebo zprostředkovatel cestovních služeb se bude muset o své klienty v nesnázích
postarat. Pokud nebude možné klienty z důvodu mimořádných okolností dopravit domů, musí jim na
své náklady zajistit ubytování, pokud možno v rovnocenné kategorii po dobu nejméně tří dnů.
LEGISLATIVA V OBLASTI REKLAM - Zákon o regulaci reklamy
- Nekalá soutěž (např. klamavá reklama, klamavé označení produktu)