Psychologie - zkouška - 2. varianta
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
s jevy nebo předměty jinými
Vysvětlete, jak je využívána psychologie (psychické procesy a stavy) v reklamním působení.
Psychologie reklamy se zaměřuje zejména na zkoumání psychických procesů, jež vedou k tomu, co
firmy nejvíce sledují, tj. K nákupnímu chování spotřebitelů.
Důležitou roli hrají vnímání, pozornost, paměť, představování, myšlení, prožívání. při vnímání
reklamy je nejčastěji využívám zrak a sluch.
Uveďte vzorec motivační teorie expektance a vysvětlete jeho součásti.
M = f ( V.E)
M - úroveň motivace
V – valence - subjektivní hodnota výsledku jednání, očekávané uspokojení, k němuž motivované
pracovní jednání povede
E – expektance - očekávání, subjektivní pravděpodobnost, že dané pracovní jednání skutečně povede
k očekávanému výsledku
Na jaké oblasti se zaměřuje vedení lidí (jaké mohou být metody vedení lidí) ?
Autoritativní – zaměřený na výkon, striktně zadává úkoly, pravidelně a často kontroluje
Demokratický – pracovníci participují na vedení i na odpovědnosti, rozhodování je kvalitní, vedoucí
spolupracuje s podřízenými, podřízení jsou aktivně zapojeni
Liberální – nechává pracovníky, aby šli svou vlastní cestou, neovlivňuje chod skupiny, není jasný cíl
a nefunguje kontrola