de2-zk-priprava
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
řádu, fasáda nečleněná, malé římsy jen nad okny
FFRANCESCO CARATTI
−
italský architekt, vyučil se ve Vídni, pracoval pro šlechtu
o
Černínský palác
připomíná stavby Palladiovy
kolosální měřítko
dvorní fasády Černínského paláce jsou členěny pomocí tzv. vpadlých
polí, které pocházejí z inspirace vídeňskou raně barokní
architekturou
hlavním komunikačním uzlem interiéru Černínského paláce je
obrovský trojlodní vestibul
JEAN BABTIST MATHEY
−
francouzský architekt, důležitý zlom v dějinách naší raně barokní architektury
−
přišel z Říma jako dvorní architekt arcibiskupa J. Bedřicha z Valdštejna
−
přináší vyspělý římský barok poněkud více klasicizujícího ražení než byl dynamický
barok Borrominiho nebo Guariniho
o
prvky, které u nás do této doby byly zcela nezvyklé
u arcibiskupského paláce použití lezénových rámců a rizalitu
prorůstajícího celou výškou stavby až do střechy ve formě střešního
pavilonu
v zámku v Tróji použití otevřeného půdorysu s dynamicky
zdůrazněným hlavním sálem
•
a zcela nové formy půdorysně oválného schodiště.
u kostela sv. Františka u křížovníků maximálně sjednoceného
prostoru, ať již vnitřního (půdorys dvojnásobného řeckého kříže)
nebo vnějšího (vertikálami pilastrů, převýšenou atikou)
GIOVANNI BATTISTA ALLIPRANDI
−
italský architekt, školen ve Vídni
−
do našeho prostředí přináší vlivy vyspělé vídeňské architektury vrcholného baroku
o
používá u světských staveb oválných sálů umístěných do prvního patra, které
ve formě válcových rizalitů sahají přes dvě patra a dynamizují tak celek
o
vliv vídeňské architektury se projevuje u půdorysné formy a vnitřního
prostoru kostela Nejsvětější Trojice v Kuksu
v jednotlivostech již předjímá vývoj dynamického baroku u nás