Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




de2-zk-priprava

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (296.92 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

řádu, fasáda nečleněná, malé římsy jen nad okny 

FFRANCESCO CARATTI 

− 

 italský architekt, vyučil se ve Vídni, pracoval pro šlechtu 

o

Černínský palác 

připomíná stavby Palladiovy 

kolosální měřítko 

dvorní fasády Černínského paláce jsou členěny pomocí tzv. vpadlých 

polí, které pocházejí z inspirace vídeňskou raně barokní 

architekturou 

hlavním komunikačním uzlem interiéru Černínského paláce je 

obrovský trojlodní vestibul 

JEAN BABTIST MATHEY 

− 

 francouzský architekt, důležitý zlom v dějinách naší raně barokní architektury 

− 

přišel z Říma jako dvorní architekt arcibiskupa J. Bedřicha z Valdštejna 

− 

přináší vyspělý římský barok poněkud více klasicizujícího ražení než byl dynamický 

barok Borrominiho nebo Guariniho 

o

prvky, které u nás do této doby byly zcela nezvyklé 

u arcibiskupského paláce použití lezénových rámců a rizalitu 

prorůstajícího celou výškou stavby až do střechy ve formě střešního 

pavilonu 

v zámku v Tróji použití otevřeného půdorysu s dynamicky 

zdůrazněným hlavním sálem 

• 

a zcela nové formy půdorysně oválného schodiště. 

u kostela sv. Františka u křížovníků maximálně sjednoceného 

prostoru, ať již vnitřního (půdorys dvojnásobného řeckého kříže) 

nebo vnějšího (vertikálami pilastrů, převýšenou atikou) 

GIOVANNI BATTISTA ALLIPRANDI 

− 

italský architekt, školen ve Vídni 

− 

do našeho prostředí přináší vlivy vyspělé vídeňské architektury vrcholného baroku 

o

používá u světských staveb oválných sálů umístěných do prvního patra, které 

ve formě válcových rizalitů sahají přes dvě patra a dynamizují tak celek 

o

vliv vídeňské architektury se projevuje u půdorysné formy a vnitřního 

prostoru kostela Nejsvětější Trojice v Kuksu 

v jednotlivostech již předjímá vývoj dynamického baroku u nás 

Témata, do kterých materiál patří