de2-zk-priprava
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
−
usadil se v Turíně jako dvorský architekt Carla Emanuella I .
−
vyšel z praktik dynamického baroku tak, jak je začal používat F. Borromini
o
pravidla významně rozvedl, díky svému konstruktérskému umu a dokonalé
znalosti geometrie
−
z hlediska vývoje architektury jeho dílo nepůsobilo přímo (příliš složité)
o
ale prostřednictvím dochované plánové dokumentace, která vyšla souborně
po Guariniho smrti
−
barokní architektura také řešila problém městského šlechtického sídla – paláce
o
rozlehlé stavby, podobné románských stavbám
o
čisté zdobné detailní stavby, sloupy bosáž, reliéf
o
novátorské řešení městského paláce na otevřeném půdoryse
20. POZDNÍ BAROK V ITÁLII
−
kontinuálně pokračuje vývoj všech obdob baroku předchozí epochy
o
některé znaky vývojových linií barokní architektury se vyvíjejí rychleji,
dostávají vyhrocenou podobu
formy dynamického baroku se postupně zdrobňují a částečně
zdekorativňují až se stávají blízké rokoku
monumentálně zaměřený barok se postupně schematizuje a začíná u
něho převládat klasicizující ráz
−
Kostel S. Marcello al Corso, Řím, Carlo Fontana
o
typické dílo římského pozdního baroku
o
návrat až k raně barokní logičnosti děl Maderny
o
fasádu konkávně prohnul na způsob velice umírněných praktik dynamického
baroku
−
Scala di Spagna, Řím, Alessandro Specchi
o
pozdně barokní řešení vychází z přirozené ale scénograficky dokonalé vazby
schodišťových ramp na svah před kostelem a na průhled ke kostelu
−
Fontana di Trevi, Řím, Niccoló Salvi
o
využil při kompozici nejslavnější římské fontány kombinace motivu
triumfálního oblouku a vysokého řádu je ryze klasicizující
o
některé dekorativní motivy střední niky s Neptunem mají rokokové rysy
−