Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




EKOLOGI - základní text

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (7.09 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

kořistí  nějakým  způsobem 

zachází –  tj. 

vyhledává ji, překoná její obranu a konzumuje 

ji.  

Funkční odpověď typu III se liší od funkční odpovědi typu II zejména při malé populační 

hustotě kořisti. Tehdy totiž predátoři vykazující funkční odpověď typu III konzumují jen velmi malé 

množství kořisti.  Nejvyšší množství kořistí konzumují při střední  hustotě kořisti a potom se  zase 

množství  kořistí  na jednoho predátora snižuje („rychlost“  příjmu  kořistí,  tedy  proporce 

zkonzumované populace, první derivace křivek na obr. a, je na obr. 23-12 v části b). V literatuře se 

popisují celkem tři situace, při kterých dochází ke snižování množství odchycených kořistí při jejich 

velmi  nízkých  populačních  hustotách.  Může  to  být  např.  stanoviště,  které  obsahuje  malý  počet 

bezpečných míst, kde se může kořist schovat před predátorem (těch je relativně více při nízkých 
populacích a m

éně při vysokých). Dále to může být snížená schopnost naučeného vyhledávacího 

chování  (predáto

ři, kteří se jenom  zřídka setkávají s určitým typem kořisti, se ji „nenaučí“ lovit a 

překonat její obranu). Samozřejmě, účinnost učení je tím vyšší, čím je setkávání s ní četnější, což 

nastává tehdy, když  je 

kořist  v prostředí  hojnější.  A  je  jisté,  že 

vyhledávací efektivita „

naučeného“ predátora je vyšší než nenaučeného 

(

naučený  predátor  ví,  jak  kořist  vypadá,  ve  kterých  prostředích  se 

vyskytuje  a  jakým  způsobem  je  možno  ji  dostihnout  a  překonat  její 
obranu). T

omuto  jevu  se  říká 

Témata, do kterých materiál patří