Psychologie-Osobnosti-a-soci, výpisky z hodin
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
- U dětí se využívá hodnocení kreseb – hodnocení mentální úrovně a rozbor obsahové stránky – náhled na
prožívání dítěte
- Grafologie – rozbory písma – písmo má velkou hodnotu, je jednou z metod při popisu osobnosti
V.
Počátky vývoje dítěte
5.1. LÁSCE I MATEŘSKÉ SE MUSÍME NAUČIT - Způsob chování národů k ženám během těhotenství, průběh porodu i způsob výchovy dítěte má velký vliv na
povahu národa. Goddallová - rozdíly v chování mláďat, podle osobnosti matek.
- Harlowovův experiment – deprivovaná opička (bez kontaktu s druhými), bez možnosti sociálního učení,
neuměla v dospělosti navazovat ani sex.vztahy, mláďata odstrkovaly a bily – musí se to naučit od ostatních
Láska mateřská není tak samozřejmá; lásce – vztahu k dítěti se musíme naučit
- Proč někdo děti chce a někdo nechce?
Langmeier a Matějíček odvodili 5 skupin základních psychických potřeb:
Stimulace – přívod podnětů (množství, kvalita a proměnlivost), vede k aktivitě
Smysluplného světa – v podnětech musí být řád a smysl, umožňuje učit se, získávat zkušenosti
Životní jistoty – umožňuje cílevědomou aktivitu poznávací, pracovní, společenskou…,
uspokojována v citových vztazích
Identity, vědomí vlastního „já“ – potřeba vlastní hodnoty i společenské prestiže. Je podmínkou
sebeúcty a sebevědomí, kt.umožňuje zařazení do společnosti
Otevřené budoucnosti – potřeba naděje, životní perspektivy
Mít nebo nemít děti není hodnotou samo o sobě, ale může být prostředkem k uspokojení potřeb;
1. Lidé kt. chtějí děti argumentují:
Dítě je živel, o stimulaci je postaráno, bez dětí by byl život prázdný. Přináší poznatky a zkušenosti,