Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Případové studie

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (102 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

prostřednictvím zprostředkovatele,jímž může být kterákoliv osoba, která má důvěru obou stran a schopnosti k tomu, aby spor vyřešila;

• prostřednictvím rozhodce-přI neúspěšnosti řízení před zprostředkovatelem; rozhodcem může být plnoletý občan, způsobilý k právním výkonům, který je zapsán v seznamu rozhodců vedeném MPSV; o jeho účast (přidělení) se žádá písemně.

2. v rozvíjející se s. r. o. se projevuje nezbytná potřeba zavést řád. je třeba vypracovat základní vnitropodnikové organizační normy a dokumenty. jste v roli manažera, který má vypracovat návrh personální politiky v podniku, návrh zdůvodněte

• rozpracována do dílčích oblastí, např.:

- zásady vyhledávání a přijímání nových pracovníků, - vzdělávací politika,
- mzdová a platová politika,
- zásady realizace pracovní kariéry v podniku,

- politika vůči zaměstnaneckým (odborovým) organizacím apod.

  • vyhledávání, výběr a rozmisťování pracovníků;

  • organizování a řízení procesů adaptace pracovníků;

  • motivace a stimulace, včetně odměňování pracovníků;

• hodnocení pracovních výkonů a hodnocení pracovníků;

  • řízení osobního rozvoje pracovníků včetně výchovy a vzdělávání;

  • řízení a stimulace pracovní kariéry pracovníků;

  • uvolňování pracovníků;

  • koncipování zaměstnaneckých vztahů;

  • péče o pracovní podmínky, zdraví a bezpečnost pracovníků;

  • vedení personální evidence.

5. Zavedeni personalistiky do podniku:-normy,-dalsi dulezite dokumenty

1. firma potřebuje sehnat vysoce specializované dělníky a zaměstnance na řídící pozice, zejména do oblasti controlingu. V regionu je 15% nezaměstnanost a je dobrá dopravní dostupnost. Popište jaké způsoby získání zaměstnanců z externích zdrojů by jste využili a proč.

• na trhu práce, a to:

- na Úřadě práce

- spoluprácí s personálními útvary jiných podniků,

- prostřednictvím působení vlastních pracovníků v jejich okolí (mezi jejich známými),

- využitím služeb specializovaných agentur,
- formou propagace a inzerce,
- prostřednictvím sociálních sítí (např. LinkedIn),

• aktivním usilováním o přechod konkrétních pracovníků (lanaření).

metody: konkursní řízení, assessment centra

2. máte udělat zprávu o současném stavu sociálního klima v podniku a s ní související podnikové kultury. Jaký postup získávání informací by jste použili?

 Míru spokojenosti či nespokojenosti zaměstnanců, jejich potřeby a očekávání ve vztahu k zaměstnavateli.

 Faktory, které spokojenost či nespokojenost ovlivňují.

 Rizika možné fluktuace zaměstnanců.

 Míru identifikace zaměstnanců s organizací, firmou.

 Úzká místa v komunikaci uvnitř firmy.

 Hodnocení odměňování, případně na firemních zaměstnaneckých programů.

Témata, do kterých materiál patří