Případové studie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
• analýzy obsahu práce, hodnocení pracovních míst;
• vytváření systémů hodnocení pracovníků;
• rozvoj pracovníků včetně jejich vzdělávání a zvyšování kvalifikace, popř. rekvalifikace;
zajišťování sociální politiky podniku, péče o pracovníky;
případné výzkumy názorů a postojů pracovníků;
personální a právní poradenství;
spolupráce s řídícími orgány podniku a s odborovou organizací.
• plánování - z hlediska personálního řízení určuje kdo a jaké cíle bude plnit;
organizování - určuje lidem, jak mají zajišťovat plánované úkoly a zajišťuje sdružování lidí do vhodných pracovních skupin a vazby mezi těmito skupinami;
• výběr a rozmisťování pracovníků - konkretizuje odpověď na otázku jací pracovníci a na jaká místa;
• vedení lidí - vymezuje co konkrétně, za jakých podmínek, s jakými informacemi a za jakou odměnu mají lidé dělat;
• kontrola - uvádí jak byly úkoly splněny a co udělat v budoucnu lépe (jinak).
5. Ve vaší firmě najednou odejde ředitel marketingového útvaru. Nemáte možnost získávání z vlastních zdrojů, proto se rozhodne o někoho zvenčí. Nemáte dobré zkušenosti s personální agenturou.
Napište formy získávání pracovníků z cizích zdrojů – jakou strategii zvolíte, proč, napište inzerát, se všemi náležitostmi, v čem ho uveřejníte, sestavte komisi pro výběr a popište její fungovaní.
Základní části pracovního inzerátu:
název firmy a krátké představení činnosti podnikání
název, popis a náplň pozice
požadavky na kandidáty
co firma kandidátům nabízí
kontaktní spojení na zástupce firmy – jméno, e-mail, popř. telefon
stanovení konkursní komise a přesné vymezení jejích kompetencí, zpracování konkursního řádu, závazného pro všechny účastníky konkursního řízení, výběr členů konkursní komise
6. Jste ředitelem firmy a marketingový útvar zaměřený na průzkum trhu, který měl stabilně dobré výsledky najednou pracuje poslední dobou pomalu v kolektivu je napětí a zákazníci mají již důvod stěžovat si na ně. Víte, že jste to způsobil i vy vaší zvýšenou autoritativností, která je způsobena větším přetížením.
Navrhněte, jak se s tím vypořádáte a co uděláte pro to, aby pracovníci ve firmě více participovali.
– pracovní (provozní) porady;
• zavedení„strategie delegování“,kterázvyšujedůraz na individuální podíl jednotlivých pracovníků působících autonomně, s vysokou mírou pravomoci a odpovědnosti;
• neformální týmová práce,organizovaná za účelem řešení konkrétních problémů a vznikající na bázi dobrovolnosti.
účast na zisku, odměny, zaměstnanecké akcie
2. Jsi ředitel firmy, autokrativní vedeni. Vše se sere, a je to i tvoje chyba ve vedeni. Takže jak přejít k participativnímu stylu vedeni, faktory u zaměstnanců, které vedou metody a techniky, které použijete + opět zdůvodni