Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




7. až 14. Ontogeneze, 15. Hominizace, 16. Bipedie, 17. Somatometrie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.74 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

význam symbolu předmětů nebo činností.                                                                                                               

- Již v 10. - 11. měsíci má dětské žvatlání podobu lidské řeči s konkrétní intonací.                                                                

- Už novorozenec reaguje na lidský hlas pozitivně, uklidňuje jej. Dokáže také napodobovat jednoduché mimické 
výrazy a svou mimikou vyjadřovat emoce. 

- Kojenec dokáže udržet interakci, začít (na známé osoby mává rukama a snaží se je přivolat) i ukončit. V 9. měsíci si 

dítě osvojuje schopnost upoutat pozornost druhé osoby na předmět svého zájmu (tzv. sdílené pozornosti).                                                    
- Půlroční kojenec špatně snáší odloučení od známé osoby (tzv. separační úzkost) a přítomnost cizí osoby.                                

Imunita: Počet imunitních buněk novorozence se blíží počtu im. b. dospělého. Většina těchto buněk však ještě 

nebyla stimulována kontaktem s antigeny. Významné pro imunitu kojence je mateřské mléko. Matka uchovává 
specifickou imunitní paměť v B lymfocytech svého tenkého střeva. Během kojení se B lymfocyty dostávají krví ze 
střeva do mléčné žlázy, kde se ukládají. Zde se přemění na plazmatické buňky, které do mléka ve velkém množství 
produkují imunoglobulin A. Tyto imunoglobuliny nejsou kojencem stráveny, zůstávají tedy v jeho střevě a chrání 
ho před patogeny.                                                                                                                                          

Témata, do kterých materiál patří