Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 2 orámečkované

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.28 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Autorita v edukačních souvislostech (autorita, autorita a sociální role, autorita formální a neformální, autorita školy, autorita učitele, partnerský vztah učitele a žáka, svoboda a řád, odpovědnost).

Pedagogická diagnostika žáka a školní třídy. Sebereflexe učitelova výchovného působení (pojem pedagogická diagnostika, etapy diagnostického postupu, metody pedagogické diagnostiky, konkrétní příklad aplikace některé z metod pedagogické diagnostiky; význam sebereflexe učitele, fáze sebereflexe, metody sebereflexe).

Poruchy chování žáků a možnosti jejich nápravy (chování problémové, poruchy chování, hodnocení chování, dispozice k poruše chování, rizikové přístupy k edukaci žáků s poruchovým chováním, perspektivní přístupy k edukaci žáků s poruchovým chováním).

Tělesná kultura, tělesná výchova, výchova ke zdraví (tělesná kultura, tělesná výchova, sport, pohybová rekreace, úkoly tělesné výchovy, pohybový režim žáků, zdravotně orientovaná zdatnost; holistické a interakční pojetí zdraví, podpora zdraví, projekt škola podporující zdraví, výchova ke zdravému životnímu stylu).

Rodina jako edukační prostředí. Kooperace v edukačních vztazích mezi učitelem a rodiči žáků (rodina, funkce rodiny, znaky funkční rodiny, postavení rodiny mezi výchovnými činiteli, standardy rodinné výchovy dětí školního věku, komponenty rodinného prostředí žáků; kooperace, kooperace jako vzájemnost, kooperace jako partnerství, základní modely spolupráce školy s rodinou, typy rodinného zázemí žáka, kooperační dovednosti učitele).

Koncepce globální, ekologické/environmentální výchovy. Výchova pro 21. století (ekologická/environmentální výchova a vzdělávání, výchova pro udržitelný rozvoj, ekologické myšlení, hodnotový přístup, ekologická a environmentální výchova jako průřezové téma RVPZV).

Učitel na základní a střední škole (role učitele, kompetence učitele, úkoly třídního učitele, kritéria profesní etiky učitele).

Obsah vyučování, kriteria pro stanovení obsahu, kurikulum, dokumenty vymezující obsah (Národní program rozvoje vzdělávání, RVP ZV nebo RVP GV {podle zaměření studia studenta}, ŠVP), učební plán, učební osnovy, učebnice.

Cíle základního vzdělávání v RVP ZV nebo RVP GV; klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, vzdělávací obory, průřezová témata.

Didaktické principy (zásady). Principy klasické; principy moderní didaktiky.

Výukové strategie (deduktivní, induktivní a sociálně zprostředkovaná výuka); metodické postupy ve výuce. Typy výuky: výuka informativní, heuristická, produkční a regulativní. Styl výuky jako individuální charakteristika učitele.

Vyučovací metody a jejich klasifikace. Systematický přehled všech vyučovacích metod. Kritéria výběru metod ve vyučovacím procesu.

Slovní vyučovací metody. Celkový přehled, specifika jednotlivých metod. Přednosti a nedostatky slovních metod. Verbální a neverbální projev učitele. Využití slovních metod ve výuce.

Témata, do kterých materiál patří