Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

5.10.1  DRAMATICKÁ VÝCHOVA 

Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru 

1. stupeň 

Očekávané výstupy – 1. období žák 
DV-3-1-01 

zvládá základy správného tvoření dechu, hlasu, artikulace a správného 
držení těla; dokáže hlasem a pohybem vyjadřovat základní emoce 
a rozpoznávat je v chování druhých 

DV-3-1-02 

rozlišuje herní a reálnou situaci; přijímá pravidla hry; vstupuje do 
jednoduchých rolí a přirozeně v nich jedná 

DV-3-1-03 

zkoumá témata a konflikty na základě vlastního jednání 

DV-3-1-04 

spolupracuje ve skupině na tvorbě jevištní situace; prezentuje ji před 
spolužáky; sleduje prezentace ostatních 

DV-3-1-05 

reflektuje s pomocí učitele svůj zážitek z dramatického díla (divadelního, 
filmového, televizního, rozhlasového) 

Očekávané výstupy – 2. období žák 
DV-5-1-01 

propojuje somatické dovednosti a kombinuje je za účelem vyjádření 
vnitřních stavů a emocí vlastních i určité postavy 

DV-5-1-02 

pracuje s pravidly hry a jejich variacemi; dokáže vstoupit do role a v herní 
situaci přirozeně a přesvědčivě jednat 

DV-5-1-03 

rozpoznává témata a konflikty v situacích a příbězích; nahlíží na ně z pozic 
různých postav; zabývá se důsledky jednání postav 

DV-5-1-04 

pracuje ve skupině na vytvoření menšího inscenačního tvaru a využívá 
přitom různých výrazových prostředků 

DV-5-1-05 

prezentuje inscenační tvar před spolužáky a na základě sebereflexe a reflexe 
spolužáků a učitele na něm dále pracuje, sleduje a hodnotí prezentace svých 
spolužáků 

DV-5-1-06 

reflektuje svůj zážitek z dramatického díla; rozlišuje na základě vlastních 
zkušeností základní divadelní druhy 

Učivo 

ZÁKLADNÍ PŘEDPOKLADY DRAMATICKÉHO JEDNÁNÍ 

  psychosomatické  dovednosti  –  práce  s dechem,  správné  tvoření  hlasu,  držení  těla,  verbální 

a neverbální komunikace 

  herní dovednosti – vstup do role, jevištní postava 

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 113 

  sociálně  komunikační  dovednosti  –  spolupráce,  komunikace  v běžných  životních  situacích, 

Témata, do kterých materiál patří