RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
5.10.1 DRAMATICKÁ VÝCHOVA
Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru
1. stupeň
Očekávané výstupy – 1. období žák
DV-3-1-01
zvládá základy správného tvoření dechu, hlasu, artikulace a správného
držení těla; dokáže hlasem a pohybem vyjadřovat základní emoce
a rozpoznávat je v chování druhých
DV-3-1-02
rozlišuje herní a reálnou situaci; přijímá pravidla hry; vstupuje do
jednoduchých rolí a přirozeně v nich jedná
DV-3-1-03
zkoumá témata a konflikty na základě vlastního jednání
DV-3-1-04
spolupracuje ve skupině na tvorbě jevištní situace; prezentuje ji před
spolužáky; sleduje prezentace ostatních
DV-3-1-05
reflektuje s pomocí učitele svůj zážitek z dramatického díla (divadelního,
filmového, televizního, rozhlasového)
Očekávané výstupy – 2. období žák
DV-5-1-01
propojuje somatické dovednosti a kombinuje je za účelem vyjádření
vnitřních stavů a emocí vlastních i určité postavy
DV-5-1-02
pracuje s pravidly hry a jejich variacemi; dokáže vstoupit do role a v herní
situaci přirozeně a přesvědčivě jednat
DV-5-1-03
rozpoznává témata a konflikty v situacích a příbězích; nahlíží na ně z pozic
různých postav; zabývá se důsledky jednání postav
DV-5-1-04
pracuje ve skupině na vytvoření menšího inscenačního tvaru a využívá
přitom různých výrazových prostředků
DV-5-1-05
prezentuje inscenační tvar před spolužáky a na základě sebereflexe a reflexe
spolužáků a učitele na něm dále pracuje, sleduje a hodnotí prezentace svých
spolužáků
DV-5-1-06
reflektuje svůj zážitek z dramatického díla; rozlišuje na základě vlastních
zkušeností základní divadelní druhy
Učivo
ZÁKLADNÍ PŘEDPOKLADY DRAMATICKÉHO JEDNÁNÍ
psychosomatické dovednosti – práce s dechem, správné tvoření hlasu, držení těla, verbální
a neverbální komunikace
herní dovednosti – vstup do role, jevištní postava
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
113
sociálně komunikační dovednosti – spolupráce, komunikace v běžných životních situacích,