RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
ZÁKLADNÍ PŘEDPOKLADY DRAMATICKÉHO JEDNÁNÍ
psychosomatické dovednosti – práce s dechem, správné tvoření hlasu, držení těla, verbální
a neverbální komunikace
herní dovednosti – vstup do role, jevištní postava; strukturace herní a jevištní situace
sociálně komunikační dovednosti – komunikace v běžných životních situacích, v herních
situacích a v situacích skupinové inscenační tvorby, prezentace, reflexe a hodnocení, spolupráce,
organizace tvůrčí skupinové práce
PROCES DRAMATICKÉ A INSCENAČNÍ TVORBY
náměty a témata v dramatických situacích – jejich nalézání a vyjadřování
práce na postavě – charakter, motivace, vztahy
konflikt jako základ dramatické situace – řešení konfliktu jednáním postav
dramatická situace, příběh – řazení situací v časové a příčinné následnosti, dramatizace literární
předlohy
inscenační tvorba – dramaturgie, režie, herecká práce, scénografie, scénická hudba a zvuk
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
114
komunikace s divákem – prezentace, sebereflexe
RECEPCE A REFLEXE DRAMATICKÉHO UMĚNÍ
základní stavební prvky dramatu – situace, postava, konflikt, téma, vrchol, gradace
základní dramatické žánry – komedie, tragédie, drama
základní divadelní druhy – činohra, loutkové divadlo, opera, opereta, muzikál, balet, pantomima
současná dramatická umění a média – divadelní, filmová, televizní, rozhlasová a multimediální
tvorba
vybrané etapy a typy světového a českého divadla výrazné osobnosti české a světové dramatické tvorby
5.10.2 ETICKÁ VÝCHOVA
Charakteristika vzdělávacího oboru
Obsah doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova tvoří následující témata: