RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
přátelství
ZÁKLADY ASERTIVNÍHO CHOVÁNÍ iniciativa – ve vztahu k jiným lidem, hledání možnosti, jak vycházet s jinými lidmi v rodině, ve
třídě, mezi vrstevníky, iniciativa nepřijatá jinými, zpracování neúspěchu
asertivní chování – rozlišování mezi nabídkami druhých, schopnost odmítnutí nabídky
k podvodu, krádeži, pomlouvání, zneužívání návykových látek a sexuálnímu zneužívání
2. stupeň
Očekávané výstupy žák
EV-9-1-01
komunikuje otevřeně, pravdivě, s porozuměním pro potřeby druhých
a přiměřeně situaci
EV-9-1-02
respektuje velikost a důstojnost lidské osoby, objevuje vlastní jedinečnost
a identitu a vytváří si zdravé sebevědomí
EV-9-1-03
analyzuje a aplikuje empatii v kolektivu
EV-9-1-04
nahrazuje agresivní a pasivní chování asertivním chováním, neagresivním
způsobem obhajuje svá práva
EV-9-1-05
rozlišuje manipulační působení médií a identifikuje se s pozitivními
prosociálními vzory
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
117
EV-9-1-06
spolupracuje i v obtížných sociálních situacích
EV-9-1-07
je vnímavý k sociálním problémům, v kontextu své situace a svých možností
přispívá k jejich řešení
EV-9-1-08
analyzuje etické aspekty různých životních situací
EV-9-1-09
se rozhoduje uvážlivě a vhodně v každodenních situacích a nevyhýbá se
řešení osobních problémů
EV-9-1-10
aplikuje postoje a způsobilosti, které rozvíjejí mezilidské vztahy
Učivo
KOMUNIKACE otevřená komunikace – úrovně komunikace, zásady verbální komunikace, komunikační chyby,
dialog, komunikace ve ztížených podmínkách
aktivní naslouchání – cíle, výhody, zásady, způsob a nácvik aktivního naslouchání
DŮSTOJNOST A IDENTITA LIDSKÉ OSOBY úcta k lidské osobě – lidská práva, zdroje lidských práv, svoboda, rovnost, potenciality člověka,
pozitivní hodnocení druhých v obtížných situacích, občanská zralost