RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
v herních situacích a v situacích skupinové inscenační tvorby, prezentace, reflexe a hodnocení
PROCES DRAMATICKÉ A INSCENAČNÍ TVORBY
náměty a témata v dramatických situacích – jejich nalézání a vyjadřování
typová postava – směřování k její hlubší charakteristice; činoherní i loutkářské prostředky
dramatická situace, příběh – řazení situací v časové následnosti
inscenační prostředky a postupy – jevištní tvar na základě improvizované situace a minipříběhu;
přednes
komunikace s divákem – prezentace, sebereflexe
RECEPCE A REFLEXE DRAMATICKÉHO UMĚNÍ
základní stavební prvky dramatu – situace, postava, konflikt
současná dramatická umění a média – divadelní, filmová, televizní, rozhlasová a multimediální
tvorba
základní divadelní druhy – činohra, zpěvohra, loutkové divadlo, pohybové a taneční divadlo
2. stupeň
Očekávané výstupy žák
DV-9-1-01
uplatňuje kultivovaný mluvený a pohybový projev, dodržuje základy hlasové
hygieny a správného držení těla
DV-9-1-02
propojuje somatické dovednosti při verbálním a neverbálním vyjádření, na
příkladech doloží souvislosti mezi prožitkem a jednáním u sebe i druhých
DV-9-1-03
rozvíjí, variuje a opakuje herní situace (samostatně, s partnerem, ve
skupině), přijímá herní pravidla a tvořivě je rozvíjí
DV-9-1-04
prozkoumává témata z více úhlů pohledu a pojmenovává hlavní téma
a konflikt; uvědomuje si analogie mezi fiktivní situací a realitou
DV-9-1-05
přistupuje k dramatické a inscenační tvorbě jako ke společnému tvůrčímu
procesu, ve kterém přijímá a plní své úkoly, přijímá zodpovědnost za
společnou tvorbu a prezentaci jejího výsledku
DV-9-1-06
rozpozná ve vlastní dramatické práci i v dramatickém díle základní prvky
dramatu; pozná základní divadelní druhy a dramatické žánry a jejich hlavní
znaky; kriticky hodnotí dramatická díla i současnou mediální tvorbu
Učivo