Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

v herních situacích a v situacích skupinové inscenační tvorby, prezentace, reflexe a hodnocení 

PROCES DRAMATICKÉ A INSCENAČNÍ TVORBY 

  náměty a témata v dramatických situacích – jejich nalézání a vyjadřování 
  typová postava – směřování k její hlubší charakteristice; činoherní i loutkářské prostředky 
  dramatická situace, příběh – řazení situací v časové následnosti 
  inscenační prostředky a postupy – jevištní tvar na základě improvizované situace a minipříběhu; 

přednes 

  komunikace s divákem – prezentace, sebereflexe 

RECEPCE A REFLEXE DRAMATICKÉHO UMĚNÍ 

  základní stavební prvky dramatu – situace, postava, konflikt 
  současná dramatická umění a média – divadelní, filmová, televizní, rozhlasová a multimediální 

tvorba 

  základní divadelní druhy – činohra, zpěvohra, loutkové divadlo, pohybové a taneční divadlo 

2. stupeň 

Očekávané výstupy  žák 
DV-9-1-01 

uplatňuje kultivovaný mluvený a pohybový projev, dodržuje základy hlasové 
hygieny a správného držení těla 

DV-9-1-02 

propojuje somatické dovednosti při verbálním a neverbálním vyjádření, na 
příkladech doloží souvislosti mezi prožitkem a jednáním u sebe i druhých 

DV-9-1-03 

rozvíjí, variuje a opakuje herní situace (samostatně, s partnerem, ve 
skupině), přijímá herní pravidla a tvořivě je rozvíjí 

DV-9-1-04 

prozkoumává témata z více úhlů pohledu a pojmenovává hlavní téma 
a konflikt; uvědomuje si analogie mezi fiktivní situací a realitou 

DV-9-1-05 

přistupuje k dramatické a inscenační tvorbě jako ke společnému tvůrčímu 
procesu, ve kterém přijímá a plní své úkoly, přijímá zodpovědnost za 
společnou tvorbu a prezentaci jejího výsledku 

DV-9-1-06 

rozpozná ve vlastní dramatické práci i v dramatickém díle základní prvky 
dramatu; pozná základní divadelní druhy a dramatické žánry a jejich hlavní 
znaky; kriticky hodnotí dramatická díla i současnou mediální tvorbu 

Učivo 

Témata, do kterých materiál patří