RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Vzdělávání je založeno na zásadách svobodného šíření poznatků, které vyplývají z výsledků
soudobého stavu poznání světa a jsou v souladu s obecnými cíli vzdělávání (§ 2, odst. 1, písm. e)
školského zákona).
Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru
1. stupeň
Očekávané výstupy – 1. období žák
EV-3-1-01
si osvojí oslovování křestními jmény, používání vhodných forem pozdravu,
naslouchání, dodržování jednoduchých komunikačních pravidel ve třídě,
poděkování, omluvu, přiměřenou gestikulaci
EV-3-1-02
se podílí na vytváření společenství třídy prostřednictvím dodržování jasných
a splnitelných pravidel
EV-3-1-03
si osvojí základní vědomosti a dovednosti pro vytvoření sebeúcty a úcty
k druhým
EV-3-1-04
zvládá prosociální chování: pomoc v běžných školních situacích, dělení se,
vyjádření soucitu, zájem o spolužáky
EV-3-1-05
vyjadřuje city v jednoduchých situacích
EV-3-1-06
využívá prvky tvořivosti při společném plnění úkolů
EV-3-1-07
reflektuje situaci druhých a adekvátně poskytuje pomoc
Očekávané výstupy – 2. období žák
EV-5-1-01
reflektuje důležitost prvků neverbální komunikace, eliminuje hrubé výrazy
z verbální komunikace, zvládá položit vhodnou otázku
EV-5-1-02
si uvědomuje své schopnosti a silné stránky, utváří si pozitivní
sebehodnocení
EV-5-1-03
se dokáže těšit z radosti a úspěchu jiných, vyjadřuje účast na radosti i bolesti
druhých, pozitivně hodnotí druhé v běžných podmínkách
EV-5-1-04
identifikuje základní city, vede rozhovor s druhými o jejich prožitcích, na
základě emfatického vnímání přemýšlí nad konkrétní pomocí
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
116
EV-5-1-05
jednoduchými skutky realizuje tvořivost v mezilidských vztazích, především
v rodině a v kolektivu třídy
EV-5-1-06
iniciativně vstupuje do vztahů s vrstevníky, dokáže rozlišit jejich nabídky
k aktivitě a na nevhodné nabídky reaguje asertivně