Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

5.10.3  FILMOVÁ/AUDIOVIZUÁLNÍ VÝCHOVA 

Charakteristika vzdělávacího oboru 

Doplňující  vzdělávací  obor  Filmová/Audiovizuální  výchova  poskytuje  školám  možnost 

obohatit  vzdělávací  obsah  základního  vzdělávání  ve  vzdělávací  oblasti  Umění  a  kultura.  Vymezený 
vzdělávací obsah podporuje rozvoj žáků jako uživatelů filmových a obecně audiovizuálních produktů 
a  zároveň  rozvíjí  jejich  vnímavost  a  tvůrčí  schopnosti  prostřednictvím  filmových/audiovizuálních 
výrazových prostředků. 

Filmová/Audiovizuální výchova v etapě základního vzdělávání je koncipována jako metodické 

propojení několika tvůrčích činností: 
  vlastní tvůrčí zkušenost z filmové/audiovizuální tvorby a jejího výsledku; 
  schopnost vnímat díla vytvořená audiovizuálními výrazovými prostředky a uvědomovat si jejich 

hodnoty; 

  potřeba zaujmout a formulovat názor na filmové/audiovizuální dílo. 

Vlastní tvůrčí zkušenost žáků (od 2. období 1. stupně) zprostředkovávají tři vzájemně propojené 

a  na  sebe  navazující  okruhy  činností,  při  nichž  se  uplatňuje  subjektivita,  pozorování  a  smyslové 
vnímání, fantazie, tvořivost a citlivost a při kterých se prohlubují komunikační schopnosti. 

Důraz je kladen na postupný rozvoj vnímání filmových/audiovizuálních děl. Žáci se na základě 

jednoduchých  tvůrčích  experimentů  učí  „řeči  filmu“,  aby  mohli  mít  větší  požitek  z  vnímání  děl 
filmové/vizuální 

kultury. 

Učí 

se 

lépe 

porozumět 

možnostem 

jednotlivých 

typů 

filmových/audiovizuálních  sdělení  vycházejících  buď  z  přesného  obrazu  okolního  světa 
(dokumentární pojetí), nebo umělého obrazu více či méně možného světa (hraný film) i obrazu, který 
vychází z technických možností rozšiřujících „filmovou řeč“ o triky, animace a další výtvarné prvky. 
Při učení se takto detailní interpretaci pracuje žák také s odbornými a kritickými texty, což podporuje 
jeho čtenářskou gramotnost

Témata, do kterých materiál patří