RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
produkce
projekce a analýzy vybraných filmů všech základních proudů audiovize (dokument, fabulace –
hraný film, výtvarný – animovaný film)
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
120
2. stupeň
Očekávané výstupy žák
FAV-9-1-01 pracuje se základními prvky filmového záběru (velikost, úhel, obsah)
a tvořivě je užívá v jednoduchých praktických cvičeních a námětech
FAV-9-1-02 při tvůrčí práci a experimentování využívá základy zrakového vnímání
(doznívání a nedokonalosti) pro vznik iluze pohybu
FAV-9-1-03 uplatňuje své znalosti o podstatě a účinku světla jako důležitého výrazového
prostředku
FAV-9-1-04 užívá barvu jako výrazový a dramaturgický prostředek pohyblivého obrazu
při vlastní tvorbě a experimentování
FAV-9-1-05 pracuje samostatně s jednoduchou kamerou (fotoaparátem) a ovládá její
(jeho) základní funkce pro svůj tvůrčí záměr
FAV-9-1-06 na základě zkušeností získaných při práci s kamerou a fotoaparátem
rozeznává základní rozdíly mezi zrakovým vjemem jasové reality a její
reprodukcí a uplatňuje je ve vlastní tvorbě
FAV-9-1-07 uplatňuje jednoduché skladebné postupy a jednoduchý střihový program pro
jednoduché filmové vyprávění, využívá při tom materiál vlastní
i zprostředkovaný
FAV-9-1-08 zhodnotí význam základních sdělovacích funkcí a estetických kvalit obrazové
i zvukové složky audiovize a záměrně s nimi pracuje při natáčení
i skladebném dokončování vlastního projektu
FAV-9-1-09 rozeznává základní výrazové druhy filmové tvorby (dokument, fabulace,
animace) a chápe podstatu jejich výrazových prostředků
FAV-9-1-10 přijímá po dohodě s ostatními členy týmu roli v tvůrčím týmu a aktivně ji
naplňuje
FAV-9-1-11 slovně i písemně se vyjadřuje k vlastnímu záměru a především k jeho
obsahové struktuře
FAV-9-1-12 formuluje názor na vybrané filmové/audiovizuální dílo a porovnává ho