Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 122 

Obsahem Rozvíjení inteligence těla jsou činnosti směřující k rozvíjení přirozeného používání 

pohybu v závislosti na individuálních anatomických, fyziologických a psychologických předpokladech 
žáka. Jedná se o dlouhodobý proces podmíněný vůlí, směřující ke kvalitám rozvíjeným a získávaným 
v  závislosti  na  záměru,  talentu  a  inteligenci.  Činnosti  směřující  k  rozvíjení  inteligence  těla  nejsou 
cestou mechanického opakování a drilu. 

Obsahem  Původnosti/originality  jsou  činnosti,  které  rozvíjejí  osobnost  žáka  a  během 

dlouhodobého procesu mu pomáhají hledat jedinečný způsob jeho vyjádření světa. Smyslem skutečné 
původnosti/originality není upoutávat pozornost za každou cenu. Je to cesta jedinečně uchopeného již 
existujícího tvarosloví. Záměrem je pomáhat vyrůst osobnostem, které budou této původnosti schopny. 

Obsahem Vytváření společenství jsou činnosti, které evokují prožitek sounáležitosti a sdílení. 

Tanec  může  zprostředkovat  prožitek  společenství  jako  jednu  ze  základních  lidských  potřeb.  TPV 
navozuje pocity sounáležitosti a sdílení, čímž působí proti odcizení a vykořenění a podporuje pozitivní 
(partnerskou) sociální interakci. 

K  uplatňování  domén  TPV  dochází  prostřednictvím  celého  vzdělávacího  obsahu.  Učivo  je 

rozčleněno do sedmi okruhů činností: pohybová průprava, prostorové cítění, vzájemné vztahy, pohyb 
s předmětem, pohybové a taneční hry, hudba a tanec, improvizace – činnosti v rámci tohoto okruhu se 
na 2. stupni ZŠ více zaměřují na vlastní tvorbu žáků s využitím individuálních možností a schopností 
žáků. 

Témata, do kterých materiál patří