RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
122
Obsahem Rozvíjení inteligence těla jsou činnosti směřující k rozvíjení přirozeného používání
pohybu v závislosti na individuálních anatomických, fyziologických a psychologických předpokladech
žáka. Jedná se o dlouhodobý proces podmíněný vůlí, směřující ke kvalitám rozvíjeným a získávaným
v závislosti na záměru, talentu a inteligenci. Činnosti směřující k rozvíjení inteligence těla nejsou
cestou mechanického opakování a drilu.
Obsahem Původnosti/originality jsou činnosti, které rozvíjejí osobnost žáka a během
dlouhodobého procesu mu pomáhají hledat jedinečný způsob jeho vyjádření světa. Smyslem skutečné
původnosti/originality není upoutávat pozornost za každou cenu. Je to cesta jedinečně uchopeného již
existujícího tvarosloví. Záměrem je pomáhat vyrůst osobnostem, které budou této původnosti schopny.
Obsahem Vytváření společenství jsou činnosti, které evokují prožitek sounáležitosti a sdílení.
Tanec může zprostředkovat prožitek společenství jako jednu ze základních lidských potřeb. TPV
navozuje pocity sounáležitosti a sdílení, čímž působí proti odcizení a vykořenění a podporuje pozitivní
(partnerskou) sociální interakci.
K uplatňování domén TPV dochází prostřednictvím celého vzdělávacího obsahu. Učivo je
rozčleněno do sedmi okruhů činností: pohybová průprava, prostorové cítění, vzájemné vztahy, pohyb
s předmětem, pohybové a taneční hry, hudba a tanec, improvizace – činnosti v rámci tohoto okruhu se
na 2. stupni ZŠ více zaměřují na vlastní tvorbu žáků s využitím individuálních možností a schopností
žáků.