RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
současnou hudební tvorbu)
IMPROVIZACE A TVORBA
improvizace na náročnější náměty (verbální i hudební)
základy taneční kompozice – práce s motivem
reflexe odlišných postupů tvorby taneční kompozice s respektováním autorství
společná analýza a hodnocení taneční kompozice vytvořené žáky
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
125
6
Průřezová témata
Průřezová témata reprezentují v RVP ZV okruhy aktuálních problémů současného světa
a stávají se významnou a nedílnou součástí základního vzdělávání. Jsou důležitým formativním
prvkem základního vzdělávání, vytvářejí příležitosti pro individuální uplatnění žáků i pro jejich
vzájemnou spolupráci a pomáhají rozvíjet osobnost žáka především v oblasti postojů a hodnot.
Všechna průřezová témata mají jednotné zpracování. Obsahují charakteristiku průřezového
tématu, kde je zdůrazněn význam a postavení průřezového tématu v základním vzdělávání. Dále je
vyjádřen vztah ke vzdělávacím oblastem a přínos průřezového tématu k rozvoji osobnosti žáka jak
v oblasti vědomostí, dovedností a schopností, tak v oblasti postojů a hodnot. Obsah průřezových témat
doporučený pro základní vzdělávání je rozpracován do tematických okruhů (v textu tučným
písmem). Každý tematický okruh obsahuje nabídku témat (činností, námětů). Výběr témat a způsob
jejich zpracování v učebních osnovách je v kompetenci školy.
Realizace průřezových témat má nezastupitelné místo při vzdělávání všech žáků a zvláště pak
žáků, u kterých je upravován obsah a výstupy ze vzdělávání od 3. stupně podpůrných opatření.
Průřezová témata obsahují silný výchovný aspekt a napomáhají osobnostnímu a charakterovému
rozvoji těchto žáků, vytvářejí prostor pro utváření jejich postojů a hodnotového systému. Proto bude
i při výuce těchto žáků kladen důraz především na kultivaci jejich postojů a hodnotových orientací.
Nároky kladené na utváření vědomostí a dovedností těchto žáků budou vždy plně respektovat jejich
individuální možnosti. Tematické okruhy průřezových témat procházejí napříč vzdělávacími oblastmi
a umožňují propojení vzdělávacích obsahů oborů. Tím přispívají ke komplexnosti vzdělávání žáků
a pozitivně ovlivňují proces utváření a rozvíjení klíčových kompetencí žáků. Žáci dostávají možnost
utvářet si integrovaný pohled na danou problematiku a uplatňovat širší spektrum dovedností.