Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

současnou hudební tvorbu) 

IMPROVIZACE A TVORBA 

  improvizace na náročnější náměty (verbální i hudební) 
  základy taneční kompozice – práce s motivem 
  reflexe odlišných postupů tvorby taneční kompozice s respektováním autorství 
  společná analýza a hodnocení taneční kompozice vytvořené žáky 

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 125 

Průřezová témata 
Průřezová  témata
  reprezentují  v  RVP ZV  okruhy  aktuálních  problémů  současného  světa 

a stávají  se  významnou  a  nedílnou  součástí  základního  vzdělávání.  Jsou  důležitým  formativním 
prvkem  základního  vzdělávání,  vytvářejí  příležitosti  pro  individuální  uplatnění  žáků  i  pro  jejich 
vzájemnou spolupráci a pomáhají rozvíjet osobnost žáka především v oblasti postojů a hodnot. 

Všechna  průřezová  témata  mají  jednotné  zpracování.  Obsahují  charakteristiku  průřezového 

tématu, kde je zdůrazněn význam a postavení průřezového tématu v základním vzdělávání. Dále je 
vyjádřen vztah ke vzdělávacím oblastem a přínos průřezového tématu k rozvoji osobnosti žáka jak 
v oblasti vědomostí, dovedností a schopností, tak v oblasti postojů a hodnot. Obsah průřezových témat 
doporučený  pro  základní  vzdělávání  je  rozpracován  do  tematických  okruhů  (v  textu  tučným 
písmem). Každý tematický okruh obsahuje nabídku témat (činností, námětů). Výběr témat a způsob 
jejich zpracování v učebních osnovách je v kompetenci školy. 

Realizace průřezových témat má nezastupitelné místo při vzdělávání všech žáků a zvláště pak 

žáků,  u  kterých  je  upravován  obsah  a  výstupy  ze  vzdělávání  od  3.  stupně  podpůrných  opatření. 
Průřezová  témata  obsahují  silný  výchovný  aspekt  a  napomáhají  osobnostnímu  a  charakterovému 
rozvoji těchto žáků, vytvářejí prostor pro utváření jejich postojů a hodnotového systému. Proto  bude 
i při  výuce  těchto  žáků  kladen  důraz  především  na  kultivaci  jejich  postojů  a  hodnotových  orientací. 
Nároky kladené na utváření vědomostí a dovedností těchto žáků budou vždy plně respektovat jejich 
individuální možnosti. Tematické okruhy průřezových témat procházejí napříč vzdělávacími oblastmi 
a  umožňují  propojení  vzdělávacích  obsahů  oborů.  Tím  přispívají  ke  komplexnosti  vzdělávání  žáků 
a pozitivně  ovlivňují  proces  utváření  a rozvíjení  klíčových  kompetencí  žáků.  Žáci  dostávají  možnost 
utvářet si integrovaný pohled na danou problematiku a uplatňovat širší spektrum dovedností.  

Témata, do kterých materiál patří