Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

IMPROVIZACE   improvizace v rámci průpravných cvičení 
  improvizace jako svět absolutní svobody 

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 124 

2. stupeň 

Očekávané výstupy žák 
TPV-9-1-01  uplatňuje správné držení těla a dovednost přirozeného pohybu nejen při 

výuce, ale i v běžném životě 

TPV-9-1-02  vnímá měnící se prostorové vztahy a aktivně vytváří partnerství mezi svým 

tělem a prostorem 

TPV-9-1-03  navazuje vzájemné vztahy a aktivně spoluvytváří společenství 
TPV-9-1-04  používá své tělo jako nástroj sebevyjádření 
TPV-9-1-05  v improvizaci i tvorbě uplatňuje své vlastní zkušenosti a zážitky 

Učivo 

POHYBOVÁ PRŮPRAVA 

  přístup k vlastnímu tělu v měnících se podmínkách dospívání 
  cvičení zvyšující fyzickou sílu a obratnost 
  cvičení zvětšující kloubní pohyblivost 
  cvičení pohybové paměti 
  koordinačně obtížné pohybové vazby 

PROSTOROVÉ CÍTĚNÍ 

  cvičení aktivující hlavní tělesné těžiště 
  cvičení zvyšující hybnost pánevní oblasti 
  dráhy tělesného těžiště určující směr i způsob pohybu z místa 
  půdorysné dráhy – osmička s dostředivým sklonem, dráhy s dostředivým i odstředivým sklonem 
  prostorové stopy zaznamenávané tělem 
  tělesný cit pro obousměrnou komunikaci s prostorem 

VZÁJEMNÉ VZTAHY 

  partnerství, dominance a subdominance ve složitějších obměnách 
  volná seskupení 
  vzájemné vztahy uskutečňované bez přímého tělesného kontaktu 

POHYB S PŘEDMĚTEM 

  souhra s předmětem podmíněná soustředěností 
  pohyb předmětu jako prostředek pro porozumění pohybu vlastního těla 
  náčiní jako nástroj poznávání (prostorové dráhy, vzájemné vztahy, rytmické cítění) 
  pohybové a taneční hry s náčiním 

HUDBA A TANEC 

  dialog hudba – tanec 
  rozbor hudební skladby pro vytvoření jednoduché taneční kompozice 
  hudební  skladby  vhodné  pro  taneční  ztvárnění  a  jejich  aktivní  vyhledávání  (s  důrazem  na 

Témata, do kterých materiál patří