RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
IMPROVIZACE improvizace v rámci průpravných cvičení
improvizace jako svět absolutní svobody
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
124
2. stupeň
Očekávané výstupy žák
TPV-9-1-01 uplatňuje správné držení těla a dovednost přirozeného pohybu nejen při
výuce, ale i v běžném životě
TPV-9-1-02 vnímá měnící se prostorové vztahy a aktivně vytváří partnerství mezi svým
tělem a prostorem
TPV-9-1-03 navazuje vzájemné vztahy a aktivně spoluvytváří společenství
TPV-9-1-04 používá své tělo jako nástroj sebevyjádření
TPV-9-1-05 v improvizaci i tvorbě uplatňuje své vlastní zkušenosti a zážitky
Učivo
POHYBOVÁ PRŮPRAVA
přístup k vlastnímu tělu v měnících se podmínkách dospívání
cvičení zvyšující fyzickou sílu a obratnost
cvičení zvětšující kloubní pohyblivost
cvičení pohybové paměti
koordinačně obtížné pohybové vazby
PROSTOROVÉ CÍTĚNÍ
cvičení aktivující hlavní tělesné těžiště
cvičení zvyšující hybnost pánevní oblasti
dráhy tělesného těžiště určující směr i způsob pohybu z místa
půdorysné dráhy – osmička s dostředivým sklonem, dráhy s dostředivým i odstředivým sklonem
prostorové stopy zaznamenávané tělem
tělesný cit pro obousměrnou komunikaci s prostorem
VZÁJEMNÉ VZTAHY
partnerství, dominance a subdominance ve složitějších obměnách
volná seskupení
vzájemné vztahy uskutečňované bez přímého tělesného kontaktu
POHYB S PŘEDMĚTEM
souhra s předmětem podmíněná soustředěností
pohyb předmětu jako prostředek pro porozumění pohybu vlastního těla
náčiní jako nástroj poznávání (prostorové dráhy, vzájemné vztahy, rytmické cítění)
pohybové a taneční hry s náčiním
HUDBA A TANEC
dialog hudba – tanec
rozbor hudební skladby pro vytvoření jednoduché taneční kompozice
hudební skladby vhodné pro taneční ztvárnění a jejich aktivní vyhledávání (s důrazem na