RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Realizace průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova bude v případě žáků s lehkým
mentálním postižením zaměřena především:
na utváření pozitivních (nezraňujících) postojů k sobě samému i k druhým;
na rozvoj zvládání vlastního chování;
na podporu akceptace různých typů lidí, názorů, přístupů k řešení problémů;
na uvědomování si hodnoty spolupráce a pomoci;
na rozvoj dovedností potřebných pro komunikaci a spolupráci;
na uvědomování si mravních rozměrů různých způsobů lidského chování.
Výuka uvedeného průřezového tématu bude napomáhat primární prevenci rizikového chování
a zkvalitnění mezilidské komunikace. Utváření znalostí a dovedností těchto žáků bude zohledňovat
jejich individuální možnosti.
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
127
Přínos průřezového tématu k rozvoji osobnosti žáka
V oblasti vědomostí, dovedností a schopností průřezové téma:
vede k porozumění sobě samému a druhým
napomáhá ke zvládání vlastního chování
přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů ve třídě i mimo ni
rozvíjí základní dovednosti dobré komunikace a k tomu příslušné vědomosti
utváří a rozvíjí základní dovednosti pro spolupráci
umožňuje získat základní sociální dovednosti pro řešení složitých situací (např. konfliktů)
formuje studijní dovednosti
podporuje dovednosti a přináší vědomosti týkající se duševní hygieny
V oblasti postojů a hodnot průřezové téma: pomáhá k utváření pozitivního (nezraňujícího) postoje k sobě samému a k druhým
vede k uvědomování si hodnoty spolupráce a pomoci
vede k uvědomování si hodnoty různosti lidí, názorů, přístupů k řešení problémů
přispívá k uvědomování si mravních rozměrů různých způsobů lidského chování
napomáhá primární prevenci sociálně patologických jevů a škodlivých způsobů chování