Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

V oblasti vědomostí, dovedností a schopností průřezové téma: 

  vede k aktivnímu postoji v obhajování a dodržování lidských práv a svobod  
  vede k pochopení významu řádu, pravidel a zákonů pro fungování společnosti 
  umožňuje participovat na rozhodnutích celku s vědomím vlastní odpovědnosti za tato rozhodnutí 

a s vědomím jejich důsledků  

  rozvíjí a podporuje komunikativní, formulační, argumentační, dialogické a prezentační schopnosti 

a dovednosti 

  prohlubuje empatii, schopnost aktivního naslouchání a spravedlivého posuzování 
  vede k uvažování o problémech v širších souvislostech a ke kritickému myšlení 

V oblasti postojů a hodnot průřezové téma: 

  vede k otevřenému, aktivnímu, zainteresovanému postoji v životě 
  vychovává k úctě k zákonu 
  rozvíjí disciplinovanost a sebekritiku 
  učí sebeúctě a sebedůvěře, samostatnosti a angažovanosti 
  přispívá k utváření hodnot, jako je spravedlnost, svoboda, solidarita, tolerance a odpovědnost 
  rozvíjí a podporuje schopnost zaujetí vlastního stanoviska v pluralitě názorů 
  motivuje k ohleduplnosti a ochotě pomáhat zejména slabším 
  umožňuje  posuzovat  a  hodnotit  společenské  jevy,  procesy,  události  a  problémy  z  různých  úhlů 

pohledu (lokální, národní, evropská, globální dimenze) 

  vede k respektování kulturních, etnických a jiných odlišností 
  vede k asertivnímu jednání a ke schopnosti kompromisu 

Tematické okruhy průřezového tématu 

Tematické  okruhy  průřezového  tématu  jsou  zaměřeny  na  utváření  a  rozvíjení  demokratických 

vědomostí, dovedností a postojů potřebných pro aktivní účast žáků – budoucích dospělých občanů – 
v životě demokratické společnosti. Při jejich realizaci je užitečné vycházet z reálných životních situací 
a doporučené obsahy tematických okruhů co nejvíce vztahovat k životní zkušenosti žáků. 
  Občanská  společnost  a  škola  –  škola  jako  model  otevřeného  partnerství  a  demokratického 

Témata, do kterých materiál patří