RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
bude v případě žáků s lehkým mentálním postižením zaměřena především:
na překonávání stereotypů a předsudků;
na kultivaci postojů k Evropě jako širší vlasti a ke světu jako globálnímu prostředí života;
na kultivaci postojů ke kulturní rozmanitosti;
na utváření pozitivních postojů k tradičním evropským hodnotám;
na osvojování vzorců evropského občana;
na podporu smyslu pro zodpovědnost.
Znalosti a dovednosti, které budou součástí realizace průřezového tématu Výchova k myšlení
v evropských a globálních souvislostech pro žáky s lehkým mentálním postižením, zvolí vyučující
vždy s ohledem na individuální možnosti žáků, tak aby vhodně doplňovaly a podporovaly utváření
žádoucích postojů.
Přínos průřezového tématu k rozvoji osobnosti žáka
V oblasti vědomostí, dovedností a schopností průřezové téma:
rozvíjí a integruje základní vědomosti potřebné pro porozumění sociálním a kulturním
odlišnostem mezi národy
prohlubuje porozumění vlivu kulturních, ideologických a sociopolitických rozdílů na vznik
a řešení globálních problémů v jejich vzájemných souvislostech
prohlubuje základní vědomosti nezbytné pro pochopení struktury a funkcí mezinárodních
a nevládních organizací, jejich vlivu na řešení globálních i lokálních problémů v oblasti
humanitární, politické, sociální, ekonomické, kulturní a dodržování lidských práv
rozvíjí schopnost srovnávat projevy kultury v evropském a globálním kontextu, nacházet společné
znaky a odlišnosti a hodnotit je v širších souvislostech