RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
131
Informační a komunikační technologie, zejména při práci s internetem, jsou využívány
k samostatnému získávání informací o zemích Evropy a světa, o jejich životě a událostech. Tyto
informace se následně stávají prostředkem pro orientaci v nabídce vzdělávacích, pracovních,
kulturních a zájmových příležitostí a při navazování kontaktů. Ve vzdělávací oblasti Umění a kultura
rozvíjí průřezové téma vztah k evropské a světové kultuře. Prohlubuje porozumění evropským
kulturním kořenům a chápání kulturních souvislostí při respektování svébytnosti národních
a regionálních kultur a jejich přínosu ke světové kultuře. Ozřejmuje význam kulturního a historického
dědictví jako zdroje poznání a přispívá k emocionální zainteresovanosti na jeho uchování a záchraně.
Dramatická výchova jako doplňující vzdělávací obor umožňuje žákům vyjadřovat a prezentovat jejich
postoje, přijímat role a zkoumat témata a situace na základě vlastního jednání. Vzdělávací oblast
Člověk a zdraví orientuje žáky v globálních problémech souvisejících se zdravím. V oboru Tělesná
výchova využívá průřezové téma zájem žáků o sport k hlubšímu pochopení souvislostí evropských
kořenů olympijských idejí a významu sportu pro vzájemné porozumění a přátelství mezi lidmi
různých národů a národností.
Realizace průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech