RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Multikulturní výchova prolíná všemi vzdělávacími oblastmi. Blízkou vazbu má zejména na
vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace, Člověk a společnost, Informační a komunikační
technologie, Umění a kultura, Člověk a zdraví, z oblasti Člověk a příroda se dotýká především
vzdělávacího oboru Zeměpis. Vazba na tyto oblasti je dána především tématy, která se zabývají
vzájemným vztahem mezi příslušníky různých národů a etnických skupin.
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
133
Realizace průřezového tématu Multikulturní výchova bude v případě žáků s lehkým mentálním
postižením zaměřena především:
na uvědomění si vlastní identity a schopnost reflexe vlastního sociokulturního zázemí;
na utváření hodnotového systému žáků, korekci jejich jednání;
na rozvoj dovedností potřebných pro uplatňování vlastních práv a respektování práv druhých;
na utváření tolerance a respektu k odlišným sociokulturním skupinám;
na rozvoj dovedností komunikovat a žít ve skupině s příslušníky odlišných sociokulturních
skupin;
na vnímání odlišnosti jako příležitosti k obohacení, nikoliv jako zdroje konfliktu;
na uvědomění si neslučitelnosti rasové (náboženské apod.) intolerance s principy života
v demokratické společnosti;
na podporu angažovanosti při potírání projevů intolerance, xenofobie, diskriminace a rasismu;
na vnímání sebe jako občana, který se aktivně spolupodílí na utváření vztahu společnosti