RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Realizace průřezového tématu Environmentální výchova bude v případě žáků s lehkým
mentálním postižením zaměřena především:
na vnímání života jako nejvyšší hodnoty;
na rozvoj odpovědnosti ve vztahu k ochraně přírody a přírodních zdrojů;
na rozvoj aktivity, tvořivosti, vstřícnosti a ohleduplnosti ve vztahu k prostředí;
na utváření zdravého životního stylu a vnímání estetických hodnot prostředí;
na podporu angažovanosti v řešení problémů spojených s ochranou životního prostředí;
na rozvoj vnímavého a citlivého přístupu k přírodě a přírodnímu a kulturnímu dědictví.
Znalosti a dovednosti, které budou součástí realizace průřezového tématu Environmentální
výchova, zvolí vyučující vždy s ohledem na individuální možnosti žáků, tak aby vhodně doplňovaly
a podporovaly utváření žádoucích postojů.
Přínos průřezového tématu k rozvoji osobnosti žáka
V oblasti vědomostí, dovedností a schopností průřezové téma:
rozvíjí porozumění souvislostem v biosféře, vztahům člověka a prostředí a důsledkům lidských
činností na prostředí
vede k uvědomování si podmínek života a možností jejich ohrožování
přispívá k poznávání a chápání souvislostí mezi vývojem lidské populace a vztahy k prostředí
v různých oblastech světa
umožňuje pochopení souvislostí mezi lokálními a globálními problémy a vlastní odpovědností ve
vztazích k prostředí
poskytuje znalosti, dovednosti a pěstuje návyky nezbytné pro každodenní žádoucí jednání občana
vůči prostředí
ukazuje modelové příklady žádoucího i nežádoucího jednání z hledisek životního prostředí