Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Realizace  průřezového  tématu  Environmentální  výchova  bude  v případě  žáků  s lehkým 

mentálním postižením zaměřena především: 

  na vnímání života jako nejvyšší hodnoty; 

  na rozvoj odpovědnosti ve vztahu k ochraně přírody a přírodních zdrojů; 

  na rozvoj aktivity, tvořivosti, vstřícnosti a ohleduplnosti ve vztahu k prostředí; 

  na utváření zdravého životního stylu a vnímání estetických hodnot prostředí; 

  na podporu angažovanosti v řešení problémů spojených s ochranou životního prostředí; 

  na rozvoj vnímavého a citlivého přístupu k přírodě a přírodnímu a kulturnímu dědictví. 

Znalosti  a  dovednosti,  které  budou  součástí  realizace  průřezového  tématu  Environmentální 

výchova, zvolí vyučující vždy s ohledem na individuální možnosti žáků, tak aby vhodně doplňovaly 
a podporovaly utváření žádoucích postojů. 

Přínos průřezového tématu k rozvoji osobnosti žáka 

V oblasti vědomostí, dovedností a schopností průřezové téma: 

  rozvíjí  porozumění  souvislostem  v  biosféře,  vztahům  člověka  a  prostředí  a  důsledkům  lidských 

činností na prostředí 

  vede k uvědomování si podmínek života a možností jejich ohrožování 
  přispívá  k  poznávání  a  chápání  souvislostí  mezi  vývojem  lidské  populace  a  vztahy  k prostředí 

v různých oblastech světa  

  umožňuje pochopení souvislostí mezi lokálními a globálními problémy a vlastní odpovědností ve 

vztazích k prostředí 

  poskytuje znalosti, dovednosti a pěstuje návyky nezbytné pro každodenní žádoucí jednání občana 

vůči prostředí 

  ukazuje  modelové  příklady  žádoucího  i  nežádoucího  jednání  z  hledisek  životního  prostředí 

Témata, do kterých materiál patří