Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

zpravodajských) 

  umožňuje  získat  představu  o  roli  médií  v  klíčových  společenských  situacích  a  v  demokratické 

společnosti vůbec (včetně právního kontextu) 

  vytváří představu o roli médií v každodenním životě v regionu (v lokalitě) 
  vede k rozeznávání platnosti a významu argumentů ve veřejné komunikaci 
  rozvíjí komunikační schopnost, zvláště při veřejném vystupování a stylizaci psaného a mluveného 

textu 

  přispívá k využívání vlastních schopností v týmové práci i v redakčním kolektivu 
  přispívá ke schopnosti přizpůsobit vlastní činnost potřebám a cílům týmu 

V oblasti postojů a hodnot průřezové téma: 

  rozvíjí citlivost vůči stereotypům v obsahu médií i způsobu zpracování mediálních sdělení 
  vede  k uvědomování  si  hodnoty  vlastního  života  (zvláště  volného  času)  a  odpovědnosti  za  jeho 

naplnění 

  rozvíjí citlivost vůči předsudkům a zjednodušujícím soudům o společnosti (zejména o menšinách) 

i jednotlivci 

  napomáhá  k  uvědomění  si  možnosti  svobodného  vyjádření  vlastních  postojů  a  odpovědnosti  za 

způsob jeho formulování a prezentace 

Tematické okruhy průřezového tématu 

Mediální  výchova  na  úrovni  základního  vzdělávání  obsahuje  základní  poznatky  a dovednosti 

týkající se médií a mediální komunikace. Tematické okruhy mediální výchovy se člení na tematické 
okruhy receptivních činností a tematické okruhy produktivních činností. 

Tematické okruhy receptivních činností   Kritické  čtení  a  vnímání  mediálních  sdělení  –  pěstování  kritického  přístupu  ke  zpravodajství 

a reklamě; rozlišování zábavních („bulvárních“) prvků ve sdělení od informativních a společensky 
významných;  hodnotící  prvky  ve  sdělení  (výběr  slov  a  záběrů);  hledání  rozdílu  mezi 
informativním,  zábavním  a  reklamním  sdělením;  chápání  podstaty  mediálního  sdělení, 
objasňování jeho cílů a pravidel; identifikování základních orientačních prvků v textu 

Témata, do kterých materiál patří