Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 139 

  Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality – různé typy sdělení, jejich rozlišování a jejich 

funkce; rozdíl mezi reklamou a zprávou a mezi „faktickým“ a „fiktivním“ obsahem; hlavní rysy 
reprezentativnosti (rozlišení reality od stereotypů zobrazovaných médii jako reprezentace reality); 
vztah  mediálního  sdělení  a  sociální  zkušenosti  (rozlišení  sdělení  potvrzujících  předsudky 
a představy od sdělení vycházejících ze znalosti problematiky a nezaujatého postoje); identifikace 
společensky významných hodnot v textu, prvky signalizující hodnotu, o kterou se sdělení opírá; 
identifikace zjednodušení mediovaných sdělení, opakované užívání prostředků (ve zpravodajství, 
reklamě i zábavě) 

  Stavba mediálních sdělení – příklady pravidelností v uspořádání mediovaných sdělení, zejména 

ve  zpravodajství  (zpravodajství  jako  vyprávění,  sestavování  příspěvků  podle  kritérií);  principy 
sestavování  zpravodajství  a  jejich  identifikace,  pozitivní  principy  (význam  a  užitečnost), 
zezábavňující  principy  (negativita,  blízkost,  jednoduchost,  přítomnost);  příklady  stavby 
a uspořádání  zpráv  (srovnávání  titulních  stran  různých  deníků)  a  dalších  mediálních  sdělení 
(například skladba a výběr sdělení v časopisech pro dospívající) 

  Vnímání  autora  mediálních  sdělení  –  identifikování  postojů  a  názorů  autora  v  mediovaném 

sdělení;  výrazové  prostředky  a  jejich  uplatnění  pro  vyjádření  či  zastření  názoru  a  postoje  i  pro 
záměrnou  manipulaci;  prvky  signalizující  explicitní  či  implicitní  vyjádření  hodnocení,  výběr 
a kombinace slov, obrazů a zvuků z hlediska záměru a hodnotového významu 

Témata, do kterých materiál patří