RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Realizace průřezového tématu Mediální výchova bude v případě žáků s lehkým mentálním
postižením zaměřena především:
na uvědomování si hodnoty vlastního života (zvláště volného času) a odpovědnosti za jeho
naplnění;
na využívání potenciálu médií jako zdroje informací, kvalitní zábavy i naplnění volného času;
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
138
na vytvoření představy o roli médií jak v klíčových společenských situacích a v demokratické
společnosti vůbec, tak v každodenním životě v regionu;
na rozvoj citlivosti vůči stereotypům v obsahu médií i způsobu zpracování mediálních sdělení;
na rozvoj citlivosti vůči předsudkům a zjednodušujícím soudům o společnosti (zejména
o menšinách) i jednotlivci;
na rozvoj komunikačních schopností, zejména při veřejném vystupování;
na využívání vlastních schopností v týmové práci a dovednosti přizpůsobit se potřebám a cílům
týmu.
Znalosti a dovednosti, které budou součástí realizace průřezového tématu Mediální výchova pro
žáky s lehkým mentálním postižením, zvolí vyučující vždy s ohledem na individuální možnosti žáků,
tak aby vhodně doplňovaly a podporovaly utváření žádoucích postojů.
Přínos průřezového tématu k rozvoji osobnosti žáka
V oblasti vědomostí, dovedností a schopností průřezové téma:
přispívá ke schopnosti úspěšně a samostatně se zapojit do mediální komunikace
umožňuje rozvíjet schopnost analytického přístupu k mediálním obsahům a kritického odstupu od
nich
učí využívat potenciál médií jako zdroje informací, kvalitní zábavy i naplnění volného času
umožňuje pochopení cílů a strategií vybraných mediálních obsahů
vede k osvojení si základních principů vzniku významných mediálních obsahů (zejména