Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Realizace  průřezového  tématu  Mediální  výchova  bude  v případě  žáků  s lehkým  mentálním 

postižením zaměřena především: 

  na  uvědomování  si  hodnoty  vlastního  života  (zvláště  volného  času)  a  odpovědnosti  za  jeho 

naplnění; 

  na využívání potenciálu médií jako zdroje informací, kvalitní zábavy i naplnění volného času; 

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 138 

  na  vytvoření  představy  o  roli  médií jak  v  klíčových  společenských  situacích  a v  demokratické 

společnosti vůbec, tak v každodenním životě v regionu; 

  na rozvoj citlivosti vůči stereotypům v obsahu médií i způsobu zpracování mediálních sdělení; 

  na  rozvoj  citlivosti  vůči  předsudkům  a  zjednodušujícím  soudům  o  společnosti  (zejména 

o menšinách) i jednotlivci; 

  na rozvoj komunikačních schopností, zejména při veřejném vystupování; 

  na využívání vlastních schopností v týmové práci a dovednosti přizpůsobit se potřebám a cílům 

týmu. 

Znalosti a dovednosti, které budou součástí realizace průřezového tématu Mediální výchova pro 

žáky s lehkým mentálním postižením, zvolí vyučující vždy s ohledem na individuální možnosti žáků, 
tak aby vhodně doplňovaly a podporovaly utváření žádoucích postojů. 

Přínos průřezového tématu k rozvoji osobnosti žáka 

V oblasti vědomostí, dovedností a schopností průřezové téma: 

  přispívá ke schopnosti úspěšně a samostatně se zapojit do mediální komunikace 
  umožňuje rozvíjet schopnost analytického přístupu k mediálním obsahům a kritického odstupu od 

nich 

  učí využívat potenciál médií jako zdroje informací, kvalitní zábavy i naplnění volného času 
  umožňuje pochopení cílů a strategií vybraných mediálních obsahů 
  vede  k  osvojení  si  základních  principů  vzniku  významných  mediálních  obsahů  (zejména 

Témata, do kterých materiál patří