Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  Vztah člověka k prostředí – naše obec (přírodní zdroje, jejich původ, způsoby využívání a řešení 

odpadového  hospodářství,  příroda  a  kultura  obce  a  její  ochrana,  zajišťování  ochrany  životního 
prostředí  v  obci  –  instituce,  nevládní  organizace,  lidé);  náš  životní  styl  (spotřeba  věcí,  energie, 

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 137 

odpady,  způsoby  jednání  a  vlivy  na  prostředí);  aktuální  (lokální)  ekologický  problém  (příklad 
problému,  jeho  příčina,  důsledky,  souvislosti,  možnosti  a  způsoby  řešení,  hodnocení,  vlastní 
názor, jeho zdůvodňování a prezentace); prostředí a zdraví (rozmanitost vlivů prostředí na zdraví, 
jejich  komplexní  a  synergické  působení,  možnosti  a  způsoby  ochrany  zdraví);  nerovnoměrnost 
života  na  Zemi  (rozdílné  podmínky  prostředí  a  rozdílný  společenský  vývoj  na  Zemi,  příčiny 
a důsledky globalizace a principy udržitelnosti rozvoje, příklady jejich uplatňování ve světě, u nás) 

6.6  MEDIÁLNÍ VÝCHOVA 

Charakteristika průřezového tématu 

Průřezové  téma  Mediální  výchova  v  základním  vzdělávání  nabízí  elementární  poznatky 

a dovednosti týkající se mediální komunikace a práce s médii. Média a komunikace představují velmi 
významný  zdroj  zkušeností,  prožitků  a  poznatků  pro  stále  větší  okruh  příjemců.  Pro  uplatnění 
jednotlivce  ve  společnosti  je  důležité  umět  zpracovat,  vyhodnotit  a  využít  podněty,  které  přicházejí 
z okolního  světa,  což  vyžaduje  stále  větší  schopnost  zpracovat,  vyhodnotit  a  využít  podněty 
přicházející z médií. Média se stávají důležitým socializačním faktorem, mají výrazný vliv na chování 
jedince  a společnosti,  na  utváření  životního  stylu  a  na  kvalitu  života  vůbec.  Sdělení, jež  jsou  médii 
nabízena, mají přitom nestejnorodý charakter, vyznačují se svébytným vztahem k přírodní i sociální 
realitě  a  jsou  vytvářeny  s  různými  (namnoze  nepřiznanými,  a  tedy  potenciálně  manipulativními) 
záměry. Správné vyhodnocení těchto sdělení z hlediska záměru jejich vzniku (informovat, přesvědčit, 
manipulovat,  pobavit)  a  z  hlediska  jejich  vztahu  k  realitě  (věcná  správnost,  logická  argumentační 
stavba, hodnotová platnost) vyžaduje značnou průpravu. 

Témata, do kterých materiál patří