Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

identita, diskriminace, xenofobie, rasismus, národnost, netolerance aj. 

V oblasti postojů a hodnot průřezové téma: 

  pomáhá  žákům  prostřednictvím  informací  vytvářet  postoje  tolerance  a  respektu  k  odlišným 

sociokulturním  skupinám,  reflektovat  zázemí  příslušníků  ostatních  sociokulturních  skupin 
a uznávat je 

  napomáhá  žákům  uvědomit  si  vlastní  identitu,  být  sám  sebou,  reflektovat  vlastní  sociokulturní 

zázemí 

  stimuluje,  ovlivňuje  a  koriguje  jednání  a  hodnotový  systém  žáků,  učí  je  vnímat  odlišnost  jako 

příležitost k obohacení, nikoliv jako zdroj konfliktu 

  pomáhá  uvědomovat  si  neslučitelnost  rasové  (náboženské  či  jiné)  intolerance  s  principy  života 

v demokratické společnosti 

  vede k angažovanosti při potírání projevů intolerance, xenofobie, diskriminace a rasismu 
  učí  vnímat  sebe  sama  jako  občana,  který  se  aktivně  spolupodílí  na  utváření  vztahu  společnosti 

k minoritním skupinám 

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 134 

Tematické okruhy průřezového tématu 

Tematické  okruhy  Multikulturní  výchovy  vycházejí  z  aktuální  situace  ve  škole,  reflektují 

aktuální dění v místě školy, současnou situaci ve společnosti. Výběr a realizace daného tematického 
okruhu,  popř. tématu  mohou  být  významně  ovlivněny  vzájemnou  dohodou  učitelů,  dohodou  učitelů 
a žáků, učitelů a zákonných zástupců apod. 
  Kulturní  diference  –  jedinečnost  každého  člověka  a  jeho  individuální  zvláštnosti;  člověk  jako 

Témata, do kterých materiál patří