RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
vzdělávání se využívají zkušenosti a poznatky žáků z běžného života i mimořádných událostí v rodině,
v obci a nejbližším okolí. Na 2. stupni se vztahuje průřezové téma zejména ke vzdělávací oblasti
Člověk a společnost. Využívá, aktualizuje a propojuje poznatky z oboru historie a politické geografie.
Prohlubuje porozumění klíčovým historickým a politickým událostem, které ovlivnily vývoj Evropy
i světa a měly podstatný význam pro evropskou integraci a začlenění České republiky do integračního
procesu. Důležitým prostorem pro realizaci průřezového tématu se stává obor Výchova k občanství,
v jehož vzdělávacím obsahu se zdůrazňují sociální, ekonomické, právní a kulturní souvislosti
v evropské a globální dimenzi. Objasňuje také vazby mezi lokální, národní, evropskou a globální
úrovní uvažování, rozhodování a jednání. Ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda se průřezové téma
uplatňuje zejména při objasňování důsledků globálních vlivů na životní prostředí v okolí žáků
s důrazem na potřebu a závažnost ochrany tohoto prostředí především v dané lokalitě. Významnou
oblastí pro realizaci tohoto tématu se stává vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace. Český
jazyk je nejen nezastupitelným nástrojem učení, zpracování informací a prezentace postojů a názorů,
ale má také významnou propedeutickou funkci při osvojování dalších jazyků, které jsou klíčem
k bezprostřednímu dorozumění a poznávání kultury jiných národů. Cizí jazyky mají praktický význam
pro občanskou, vzdělávací i pracovní mobilitu. Jsou prostředkem pro využití originálních zdrojů při
poznávání života a evropské a světové kultury. Dovednosti osvojené žáky ve vzdělávací oblasti