RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Kooperace a kompetice – rozvoj individuálních dovedností pro kooperaci (seberegulace v situaci
nesouhlasu, odporu apod., dovednost odstoupit od vlastního nápadu, dovednost navazovat na
druhé a rozvíjet vlastní linku jejich myšlenky, pozitivní myšlení apod.); rozvoj sociálních
dovedností pro kooperaci (jasná a respektující komunikace, řešení konfliktů, podřízení se, vedení
a organizování práce skupiny); rozvoj individuálních a sociálních dovedností pro etické zvládání
situací soutěže, konkurence
Morální rozvoj Řešení problémů a rozhodovací dovednosti – dovednosti pro řešení problémů a rozhodování
z hlediska různých typů problémů a sociálních rolí, problémy v mezilidských vztazích, zvládání
učebních problémů vázaných na látku předmětů, problémy v seberegulaci
Hodnoty, postoje, praktická etika – analýzy vlastních i cizích postojů a hodnot a jejich projevů
v chování lidí; vytváření povědomí o kvalitách typu odpovědnost, spolehlivost, spravedlivost,
respektování atd.; pomáhající a prosociální chování (člověk neočekává protislužbu); dovednosti
rozhodování v eticky problematických situacích všedního dne
6.2 VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Charakteristika průřezového tématu
Průřezové téma Výchova demokratického občana má mezioborový a multikulturní charakter.
V obecné rovině představuje syntézu hodnot, a to spravedlnosti, tolerance a odpovědnosti, v konkrétní
rovině pak především rozvoj kritického myšlení, vědomí vlastních práv a povinností a porozumění
demokratickému uspořádání společnosti a demokratickým způsobům řešení konfliktů a problémů.