RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Vzdělávání v rámci TPV musí vždy směřovat k dosažení určité míry inteligence těla, která je
závislá na pedagogickém záměru, vůli, talentu a emocích žáka.
Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru
1. stupeň
Očekávané výstupy – 1. období žák
TPV-3-1-01 rozumí základním pravidlům správného držení těla ve smyslu statickém
i kinetickém
TPV-3-1-02 vnímá a prožívá základní prostorové pojmy a půdorysné dráhy pohybu
TPV-3-1-03 rozlišuje základní dynamické stupně pohybu
TPV-3-1-04 rozlišuje základní členění času – vědomě používá různá tempa včetně
zrychlování a zpomalování, pracuje s pauzou
TPV-3-1-05 zvládá základní druhy kroků pro pohyb z místa a dokáže je správně používat
TPV-3-1-06 navazuje pozitivní partnerské vztahy v malé skupině
TPV-3-1-07 aktivně vnímá hudební doprovod, reaguje na změny tempa, rytmu, tělem
vyjádří hudební melodii, vnímá a vyjadřuje hudební frázování
TPV-3-1-08 je schopen jednoduché krátké pohybové improvizace vedené pohybovým,
hudebním nebo tematickým zadáním
TPV-3-1-09 přijímá a respektuje pravidla her
TPV-3-1-10 zvládá základní prvky obratnosti Očekávané výstupy – 2. období žák
TPV-5-1-01 vědomě přenáší pravidla správného držení těla do běžného života
TPV-5-1-02 uplatňuje správné návyky používání svého těla, rozumí pojmu přirozený
(správný, zdravý) pohyb
TPV-5-1-03 vnímá a v pohybu aplikuje základní prostorové vztahy
TPV-5-1-04 rozlišuje a vědomě používá základní dynamické stupně pohybu
TPV-5-1-05 vnímá a vyjádří pohybem dvoudobost, třídobost a čtyřdobost
TPV-5-1-06 slyší a vyjadřuje pohybem jednoduché rytmické modely
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
123
TPV-5-1-07 přijme a respektuje řád hudebního frázování
TPV-5-1-08 navazuje vzájemné pozitivní vztahy i ve větších celcích a skupinách
TPV-5-1-09 improvizuje na jednoduché náměty podpořené hudebním doprovodem