RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
pohybové efekty, ve své tvorbě uplatňuje základy animace
FAV-5-1-02 využívá proces vzniku optického obrazu v dírkové komoře a s jeho principem
pracuje při tvorbě optických obrazů a při tvůrčích experimentech
FAV-5-1-03 vytváří série fotografií a jiných statických vizualizací, následně s nimi
experimentuje a využívá možností technologií vytvářejících pohybový efekt
FAV-5-1-04 experimentuje s několika světelnými zdroji a ověřuje jimi světelnou proměnu
podoby trojrozměrného předmětu, lidské tváře
FAV-5-1-05 užívá světlo jako prostředek pro zachycení, zobrazení a modelaci skutečnosti
FAV-5-1-06 pozná některé historické přístroje užívané v minulosti k zachycení
a promítání pohybu
FAV-5-1-07 slovně vyjadřuje děj, situace, příběh promítnutého filmu (animovaného,
hraného); zaujímá osobní stanovisko k jednání postav a vyjadřuje svůj názor
na film jako celek
FAV-5-1-08 ve spolupráci s učitelem dílčím způsobem analyzuje použité prostředky
a principy v ukázkách promítnutého filmu
Učivo
UPLATNĚNÍ SUBJEKTIVITY, POZOROVÁNÍ, SMYSLOVÉHO VNÍMÁNÍ kresby vytvořené různými technikami, pořízené v sériích pro vytvoření iluze pohybu, vizuální hry
s těmito prvky
cvičení vnímavosti: pozorování reálných dějů a schopnost jejich verbální reflexe, vyprávění
obsahu promítnutého filmu, hry se třemi malými světelnými zdroji
ovlivňování obrazové podoby trojrozměrného předmětu a lidské tváře světlem
UPLATNĚNÍ KREATIVITY, FANTAZIE A SENZIBILITY pohyb jako základní princip kinematografie, jeho fyziologické předpoklady – doznívání zrakového
vjemu jako předpoklad vzniku kinetického obrazu jednoduchým záznamem
tvořivé uchopení situace promítnutého filmu a její individuální nebo kolektivní inscenace
(švédování)
KOMUNIKACE, POSILOVÁNÍ A PROHLUBOVÁNÍ KOMUNIKAČNÍCH SCHOPNOSTÍ základní skladebná cvičení
základy montáže obrazových prvků se záměrem zobrazit – vizuálně vyprávět – plynulý děj, situaci
komunikace vlastních záměrů a námětů v kolektivu, zhodnocení a rozbor vlastní i umělecké