Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

pohybové efekty, ve své tvorbě uplatňuje základy animace 

FAV-5-1-02  využívá proces vzniku optického obrazu v dírkové komoře a s jeho principem 

pracuje při tvorbě optických obrazů a při tvůrčích experimentech 

FAV-5-1-03  vytváří série fotografií a jiných statických vizualizací, následně s nimi 

experimentuje a využívá možností technologií vytvářejících pohybový efekt 

FAV-5-1-04  experimentuje s několika světelnými zdroji a ověřuje jimi světelnou proměnu 

podoby trojrozměrného předmětu, lidské tváře 

FAV-5-1-05  užívá světlo jako prostředek pro zachycení, zobrazení a modelaci skutečnosti 
FAV-5-1-06  pozná některé historické přístroje užívané v minulosti k zachycení 

a promítání pohybu 

FAV-5-1-07  slovně vyjadřuje děj, situace, příběh promítnutého filmu (animovaného, 

hraného); zaujímá osobní stanovisko k jednání postav a vyjadřuje svůj názor 
na film jako celek 

FAV-5-1-08  ve spolupráci s učitelem dílčím způsobem analyzuje použité prostředky 

a principy v ukázkách promítnutého filmu 

Učivo 

UPLATNĚNÍ SUBJEKTIVITY, POZOROVÁNÍ, SMYSLOVÉHO VNÍMÁNÍ   kresby vytvořené různými technikami, pořízené v sériích pro vytvoření iluze pohybu, vizuální hry 

s těmito prvky 

  cvičení  vnímavosti:  pozorování  reálných  dějů  a  schopnost  jejich  verbální  reflexe,  vyprávění 

obsahu promítnutého filmu, hry se třemi malými světelnými zdroji 

  ovlivňování obrazové podoby trojrozměrného předmětu a lidské tváře světlem 

UPLATNĚNÍ KREATIVITY, FANTAZIE A SENZIBILITY   pohyb jako základní princip kinematografie, jeho fyziologické předpoklady – doznívání zrakového 

vjemu jako předpoklad vzniku kinetického obrazu jednoduchým záznamem 

  tvořivé  uchopení  situace  promítnutého  filmu  a  její  individuální  nebo  kolektivní  inscenace 

(švédování) 

KOMUNIKACE, POSILOVÁNÍ A PROHLUBOVÁNÍ KOMUNIKAČNÍCH SCHOPNOSTÍ   základní skladebná cvičení 
  základy montáže obrazových prvků se záměrem zobrazit – vizuálně vyprávět – plynulý děj, situaci 
  komunikace  vlastních  záměrů  a  námětů  v  kolektivu,  zhodnocení  a  rozbor  vlastní  i  umělecké 

Témata, do kterých materiál patří