Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Stejně  významnou  složkou  vzdělávacího  obsahu jsou  vlastní tvořivé  činnosti  žáků  s  využitím 

jednoduchých technických a výrazových prostředků typických pro film a audiovizuální umění obecně. 

V základním vzdělávání se pozornost zaměřuje především na: 

  přiblížení fyziologické podstaty vnímání pohybujících se obrazů, jejich předpokladů a možností; 

klíčovou  roli  světla  v  audiovizi;  propojení  a  vztahy  s  ostatními  obory  umění;  individuální 
pozorování a schopnost užívat v komunikaci audiovizuální-kinematografické sdělení; osvojení si 
specifického jazyka pro vyjadřování vlastních myšlenek a pocitů; 

  znalost  základních  prvků  audiovizuálního  výrazu  a  jejich  tvořivého  využití;  vytváření  záběrů 

a jejich  užití  v  elementární  montáži;  tvorbu  drobného  audiovizuálního  tvaru  jako  hmatatelného 
výstupu praktické zkušenosti; 

  individuální tvůrčí zkušenost a poučenější a intenzivnější vnímání filmových/audiovizuálních děl; 

užívání technologií jako prostředku k realizaci záměru, nikoliv jako cíle. 

Filmová/Audiovizuální  výchova  v  základním  vzdělávání  poskytuje  žákům  příležitost  lépe 

pochopit  společný  základ  umění  a  jeho  význam  v  životě  člověka  a  společnosti.  Posiluje  schopnost 

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 119 

intenzivněji  vnímat  společnost  a procesy,  které  v ní  probíhají.  Přispívá  k  rozvoji  osobnosti  žáka, 
vytvoření jeho hodnotového systému, etických postojů a aktivního vztahu ke společnosti. 

Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru 

1. stupeň 

Očekávané výstupy – 2. období žák 
FAV-5-1-01  experimentuje se samostatně vytvořenými výtvarnými prvky a vytváří 

Témata, do kterých materiál patří