RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Stejně významnou složkou vzdělávacího obsahu jsou vlastní tvořivé činnosti žáků s využitím
jednoduchých technických a výrazových prostředků typických pro film a audiovizuální umění obecně.
V základním vzdělávání se pozornost zaměřuje především na:
přiblížení fyziologické podstaty vnímání pohybujících se obrazů, jejich předpokladů a možností;
klíčovou roli světla v audiovizi; propojení a vztahy s ostatními obory umění; individuální
pozorování a schopnost užívat v komunikaci audiovizuální-kinematografické sdělení; osvojení si
specifického jazyka pro vyjadřování vlastních myšlenek a pocitů;
znalost základních prvků audiovizuálního výrazu a jejich tvořivého využití; vytváření záběrů
a jejich užití v elementární montáži; tvorbu drobného audiovizuálního tvaru jako hmatatelného
výstupu praktické zkušenosti;
individuální tvůrčí zkušenost a poučenější a intenzivnější vnímání filmových/audiovizuálních děl;
užívání technologií jako prostředku k realizaci záměru, nikoliv jako cíle.
Filmová/Audiovizuální výchova v základním vzdělávání poskytuje žákům příležitost lépe
pochopit společný základ umění a jeho význam v životě člověka a společnosti. Posiluje schopnost
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
119
intenzivněji vnímat společnost a procesy, které v ní probíhají. Přispívá k rozvoji osobnosti žáka,
vytvoření jeho hodnotového systému, etických postojů a aktivního vztahu ke společnosti.
Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru
1. stupeň
Očekávané výstupy – 2. období žák
FAV-5-1-01 experimentuje se samostatně vytvořenými výtvarnými prvky a vytváří