RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Stejně významnou složkou vzdělávacího obsahu jsou vlastní tvořivé činnosti žáků s využitím
jednoduchých technických a výrazových prostředků typických pro film a audiovizuální umění obecně.
V základním vzdělávání se pozornost zaměřuje především na:
 přiblížení fyziologické podstaty vnímání pohybujících se obrazů, jejich předpokladů a možností;
klíčovou  roli  světla  v  audiovizi;  propojení  a  vztahy  s  ostatními  obory  umění;  individuální 
pozorování a schopnost užívat v komunikaci audiovizuální-kinematografické sdělení; osvojení si 
specifického jazyka pro vyjadřování vlastních myšlenek a pocitů; 
 znalost základních prvků audiovizuálního výrazu a jejich tvořivého využití; vytváření záběrů
a jejich  užití  v  elementární  montáži;  tvorbu  drobného  audiovizuálního  tvaru  jako  hmatatelného 
výstupu praktické zkušenosti; 
 individuální tvůrčí zkušenost a poučenější a intenzivnější vnímání filmových/audiovizuálních děl;
užívání technologií jako prostředku k realizaci záměru, nikoliv jako cíle.
Filmová/Audiovizuální výchova v základním vzdělávání poskytuje žákům příležitost lépe
pochopit společný základ umění a jeho význam v životě člověka a společnosti. Posiluje schopnost
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
119
intenzivněji  vnímat  společnost  a procesy,  které  v ní  probíhají.  Přispívá  k  rozvoji  osobnosti  žáka, 
vytvoření jeho hodnotového systému, etických postojů a aktivního vztahu ke společnosti. 
Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru
1. stupeň
Očekávané výstupy – 2. období žák 
FAV-5-1-01  experimentuje se samostatně vytvořenými výtvarnými prvky a vytváří 
