RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
115
Dramatická výchova navazuje na učivo základní předpoklady dramatického jednání a proces
dramatické a inscenační tvorby. Z průřezových témat navazuje především na vzdělávací obsah
osobnostní a sociální výchovy, multikulturní výchovy, environmentální výchovy a mediální výchovy.
Etická výchova žáka vede především: k navázání a udržování uspokojivých vztahů, k vytvoření
si pravdivé představy o sobě samém, k tvořivému řešení každodenních problémů, k formulaci svých
názorů a postojů na základě vlastního úsudku s využitím poznatků z diskuse s druhými, ke kritickému
vnímání vlivu vzorů při vytváření vlastního světonázoru, k pochopení základních environmentálních
a ekologických problémů a souvislostí moderního světa.
Doplňující vzdělávací obor Etická výchova u žáka rozvíjí: sociální dovednosti, které jsou
zaměřeny nejen na vlastní prospěch, ale také na prospěch jiných lidí a celé společnosti, na samostatné
pozorování s následným kritickým posouzením a vyvozením závěrů pro praktický život, samostatnost
při hledání vhodných způsobů řešení problémů, správné způsoby komunikace, respekt k hodnotám,
názorům a přesvědčení jiných lidí, schopnost vcítit se do situací ostatních lidí, pozitivní představu
o sobě samém a schopnost účinné spolupráce.
Hlavním důvodem pro zařazení Etické výchovy do RVP ZV je skutečnost, že v naší školské
soustavě chybí předmět, který by systematicky rozvíjel mravní stránku osobnosti žáků. Důležitost
a aktuálnost tohoto kroku podporují i zkušenosti z většiny zemí OECD, ve kterých je předmět
s podobným obsahem zařazen do vzdělávacího systému.