Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 115 

Dramatická  výchova  navazuje  na  učivo  základní  předpoklady  dramatického  jednání  a  proces 
dramatické  a  inscenační  tvorby.  Z  průřezových  témat  navazuje  především  na  vzdělávací  obsah 
osobnostní a sociální výchovy, multikulturní výchovy, environmentální výchovy a mediální výchovy. 

Etická výchova žáka vede především: k navázání a udržování uspokojivých vztahů, k vytvoření 

si pravdivé představy o sobě samém, k tvořivému řešení každodenních problémů, k formulaci svých 
názorů a postojů na základě vlastního úsudku s využitím poznatků z diskuse s druhými, ke kritickému 
vnímání vlivu vzorů při vytváření vlastního světonázoru, k pochopení základních environmentálních 
a ekologických problémů a souvislostí moderního světa. 

Doplňující  vzdělávací  obor  Etická  výchova  u  žáka  rozvíjí:  sociální  dovednosti,  které  jsou 

zaměřeny nejen na vlastní prospěch, ale také na prospěch jiných lidí a celé společnosti, na samostatné 
pozorování s následným kritickým posouzením a vyvozením závěrů pro praktický život, samostatnost 
při  hledání  vhodných  způsobů  řešení  problémů,  správné  způsoby  komunikace,  respekt  k  hodnotám, 
názorům  a  přesvědčení  jiných  lidí,  schopnost  vcítit  se  do  situací  ostatních  lidí,  pozitivní  představu 
o sobě samém a schopnost účinné spolupráce. 

Hlavním  důvodem  pro  zařazení  Etické  výchovy  do  RVP  ZV  je  skutečnost,  že  v  naší  školské 

soustavě  chybí  předmět,  který  by  systematicky  rozvíjel  mravní  stránku  osobnosti  žáků.  Důležitost 
a aktuálnost  tohoto  kroku  podporují  i  zkušenosti  z  většiny  zemí  OECD,  ve  kterých  je  předmět 
s podobným obsahem zařazen do vzdělávacího systému. 

Témata, do kterých materiál patří